Gå til innhold

hva trenger aprilbabyen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg venter min første i april, termin 24. april=)

Men jeg blir litt forvirra over alle disse forskjellige produkta og tinga en kan kjøpe til babyen!

 

Kan noen hjelpe meg med en liste over de tingene og utstyret dere ville kjøpt til deres april baby?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Lurer jeg litt på også! Fint om noen kan komme med forslag til oss, jeghar termin 26.april! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hva slags produkter er det du lurer på?

 

For å være helt ærlig er det ikke så kjempe mye du trenger sånn til å begynne med. Ting går seg liksom til og da kan man kjøpe saker man savner etterhver, jeg tror mange overhamstrer...

 

Her er i allefrall mine tips for ting du trenger. Det finnes også mange ting du ikke trenger, (eks. uro) ;)

 

Av store ting:

Bilsete

Seng (m. dyne og laken...)

Vogn (vognpose eller lammeskinn og dyne)

Stellebord

(babycall)

(badekar - kan fint bade knerten i stort badekar eller vasken og)

(Vippestol - ikke alle bruker det)

(bæresjal/babybjørn - har du sikkert bruk for etterhvert...)

 

Stell:

Gulpekluter

Baby olje

Kompress

Sinksalve

Bleier

Febertermometer

(pyrisept + q-tips (stelle navle))

(Badeolje/ krembad)

(Shampoo)

(Bleiebøtte (kan også bruke hundeposer - eller rett og slett gå ut med æsjebleiene med en gang)). Bleiebøtte får du gratis hos Reflex

 

Tekstiler

Helseteppe

Klær

(trenger ikke så mange skift - barnet vokser fort ut av den minste str og du kan heller bruke shoping som en anledning til å komme deg ut av heimen etterhvert. Du vil fort finne ut hva som er praktisk og ikke. Du får også gaver.)

(Luftig ullteppe (hjemmestrikket etter oppskrift og garn fra Nøstebarn (helt SUPERT teppe som kan brukes til masse)))

 

 

Smokker

 

Til Mamma:

Brystvortekrem (pakk i sykehusbagen)

Bind

Ammeinnlegg

Amme bh

Amme klær (kan kjøpes etterhvert)

Ammeunderholdning :)

Jeg fikk "Sex and the City" i gave, passe lange episoder jeg kunne se på mens jeg matet og rapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...eg har termin 16 april med førstemann og eg har skjekket litt opp i dette med hva man trenger....spesielt av klær og sånn....på denne årstiden har det begynt å bli mildere ute så da er det ikkje nødvendigt me så masse tykke klær.....de sier at to ytterjakker som er middels tykke og en middels ytterdress....ellers så er det det vanlige som bodyer,sokker,drakter og sånne ting...noen huer som ikkkje er for tykke heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett....

Det begynner å bli varmt i april, så tykke luer og dresser trengs ikke, selv om nye babyer klarer ikke å holde varmen selv og trenger hjelp :)

Kortarmet body ville jeg ventet med å kjøpe til jeg så så behovet.

 

Jeg ville sagt at 1 ytterjakke og en middels ytterdress holder, i str 56. (Evt str 62). De vokser ut av klærna så fort til å begynne med.

 

Min første fikk jeg i desember og brukte en str 62 bobledress i vognen ute, bare brettet opp litt her og der (de ligger så stille uansett, at det spiller ikke så stor rolle - bare det er tett). Det gikk helt fint selv om hun var liten :). Hun lå med bobledress i en ullpose (desmber - altså... litt annen årstid i april...).

 

Ull holder også barnet varmt. Jeg har kjøpt endel ulltøy i minste str fordi jeg har hatt god erfaring med det tidligere.

Det er egentilg her dette lune ullteppet jeg nevnet i listen over kommer så godt med. Jeg brukte det hele tiden, med førstemann. Teppet er så luftig at det puster, samtidig som ullen holder på varmen.

 

Anbefaler også ull sokker (ta med i sykehusbagen). Min erfaring er at dersom babyen er varm på føttene, så har de lettere for å holde varmen generelt.

 

Det er sikkert masse som man kan føre til på listen min over, men jeg bare tok med det jeg mener er aller mest nødvending :)

Andre kan ha andre meninger :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på hvor man bor dette, her jeg bor fyrte vi i ovnen i juni, så jeg ville satsa på gode og varme klær den første tida! Som ull f.eks, og en god dress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står mange gode tips her. Det er jo klart vi må tenke på hvor vi bor i forhold til temperatur. Uansett, min erfaring fra sist var at man egentlig klarer seg med lite klær i de minste str, som de vokser ut av innen få uker. Min anbefaling er uansett å ha noe ullklær. Gjere noen kortermede ullbodyer, og ikke mindre enn str 62. Utrolig greit å ha under. Holder varmen og transporterer fukt. Jeg syns (fra sist gang) at mye av det jeg fikk var veldig fint, men også veldig upraktisk. Denne gangen hinter jeg litt om hva jeg ønsker meg, ihvertfall til de nærmeste. Det mest praktiske for meg var bodyer og strømpebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...