sirupsnippen_med_2små Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Venninnen min har en datter som veier 19kg og hun blir 2 år om 2mnd. Jeg synes dette er horribelt! Kan ikke fatte og begripe at det er mulig at denne jenta har et sunt kosthold og ikke spiser mye, slik som moren sier. Hva synes dere om dette? Er det ikke på grensen til barnemisshandling?
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Alt er vel litt avhenig av hvor høy denne jenta er eller?
Espoir Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Kommer vel an på hvor høy hun er og om hun er tykk? Ser hun veldig overvektig ut?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har en bror som er 5 år og veier 14 kg, er det barnemishandling?
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Barnemishandling:S Kjære deg, tror du har missforstått begrepet barnemisshandling. Kan jo godt hende hun har lav forbrenning, dette kan endre seg med tiden. Men barnemishandling, nei det er det ikke!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Noen legger på seg mye, andre lite, noen er lave, andre høye... Jeg syns det er drøyt å terkke den konklusjon at bare fordi et barn er tygre enn ditt så er det utsatt for barnemishandling...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Kommer jo an på høyden da, om det er normalt. Barnemishandling er det vel neppe, men kanskje lite gjennomtenkt og dårlig kosthold om det ikke ligger medisinske grunner bak. Vet om ett barn med samme vekt og alder (var svært overvektig), men det kom hovedsaklig av nødvendige medisiner.
Fire småtroll Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Lillesøstera mi var en sånn unge, ordenlig lubben. Mamma ble til og med sendt til en sånn kostholdsekspert på sykehuset fordi ungen var for tykk... Det ble plutselig borte i 7-8års alderen, nå er hun 18 og fremdeles tynn som en strek. Hun har aldri spist mye godteri, hun var en sånn unge som hadde lørdagsgodtet sitt til onsdag uka etter. Hun var "tykk" på middag og brødskive med leverpostei... Må jo sies at hun var glad i mat da, men hun spiste sunt, akkurat det samme som oss tre andre tynne ungene og våre tynne foreldre. Men når det er sagt er det mange tykke unger der ute som har blitt det på potetgull, boller og kjeks... det er selvfølgelig ikke bra.
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Å kjære, hva skal man tro da? At mora forer ungen på godteri og brus i smug? Akkurat som voksne er vel også barn forskjellige... og barnemishandling? Nei, vet du hva! Har ei søster som alltid var altfor tung, mens jeg alltid har vært liten og nesten litt for tynn. Vi fikk akkurat samme slags mat. Nå er dette stort for en normal 2 åring, men det finnes aldri regler uten unntak!
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Nei, det er ikke på grensen til barnemishandling. Tung beinbygning heter det!
sirupsnippen_med_2små Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2008 Hun er vel rundt 84cm, og ja, hun ser veeeeldig stor ut. Men jeg sier ikke at jeg synes det er barnemisshandling, det er derfor jeg spør dere.
M@mm@ til mine barn Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Mine gutter er 2 år+ 7 mnd og 4 år og begge to veier 13-14 kilo. En tynn og en passe.
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 "Jeg synes dette er horribelt" og "er det ikke på grensen til barnemishandling?" Beklager hvis jeg misforstod... Håper ikke dette barnet møter mange med de holdningene opp igjennom årene.
sirupsnippen_med_2små Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 5. februar 2008 Tar det tilbake, og mente ikke å bruke så voldsomme utrykk.
jet trip Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Jeg kjenner en familie med to barn og ungene er veldig tunge men også lange. I 6 mnd. alder veide gutten deres like mye som min 1 åring og min gutt er ikke liten han heller. Elste barnet va sikkert 20 kg langt før han va 2 år og han va lubben ja. Men nå en barnet 2,5 år og ser helt normalt ut. Familien er helt normal norsk familie som spiser sånn passe sunt- tenker jeg. Så er veldig vanskelig å sammenligne.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Det var mye, men så har jeg en på 4 år som veier 15 kg og er høy:) Synes ikke det er barnemishandling, men så klarer jeg ikke å se det helt for meg. Om det begrenser barnet sine naturlige bevegelser er det alvorlig.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Ingenting som heter tung benbygning:) Ben veier det samme, så den myten er avlivet:) Og det som var min favoritt forklaring..gr
allergibarn Skrevet 5. februar 2008 #18 Skrevet 5. februar 2008 både høyde og kroppsbygning har mye å si!!! Sønnen vår er utrolig kraftig, men aldri vært "blubbete" og valkete. Søsteren var det, og de har på alle kontroller veid akkurat det samme. Er 20 mnd og ca 14 kg. Han har stort hode, brede bein, kraftig beinbygning, bred i overkroppen - blir nok stor og kraftig som faren sin!!! Vi spiser sunn mat, og han er et matvrakt til tider med god appetitt. Synes det er greit han har litt å gå på i tilfelle sykdom. Han er ikke feit. SUnn og frisk, ikke hatt feber, forkjølelse eller noe siden han startet i b.hagen!!! Men det er selvsagt de som ikke har sunt kosthold som veier for mye, det finnes nok av overvektige barn. Så det synes jeg du bør se selv - om barnet har sunne matvaner, om hun er frisk - eller feilt og daff. Vanskelig for oss å svare på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå