Den drygaste Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 jeg er vanligvis ikke så innmari likegyldig men i dette tilfellet er jeg faktisk det! Han har nettopp bestilt seg dykkerutstyr for mangfoldige tusen kroner. rettere sagt 22 tusen!!! uten å fortelle det til meg. Jeg kjøpte nettopp et sete av en annen dibber her inne for 1900 kroner for det var HØYST nødvendig. jeg diskuterte ikke noe om den saken til ham. og jeg sa det nettopp til han og da eksploderte han!!! JEG MÅTTE IKKE SLØSE VEKK PENGENE... ehem.. jeg har nettopp gått arbeidsledig i over et år og nå tar jeg på meg helgevakt etter helgevakt for å tjene til livets opphold. har ikke hatt penger til å kose meg i det hele tatt fordi sambo har prioritert sine interesser framfor mine. så jeg driiiiiter i det!!!
Skravlemamman Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Typisk.., da kan han bare være så sur som bare det..., og du skal bare riste på hodet ..................
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Ja det var jo smålig å bli sur over at du bruker 1900.- på en nødvendig ting. Når han kan sløse bort 22 000.- på en ting bare til seg.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Hehe.... Ja, han hadde jo god grunn til å være drittsur! Not. Gi blaffen!
Den drygaste Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2008 pluss, jeg kjøper ikke hva som helst som har med sikkerheten til min datter å gjøre. hun trenger et nytt sete og det kjapt.
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Nødvendig sete til 1900 kr eller unødvendig dykkerutstyr til 22 000 kr... Litt usikker på hvem som har rett til å bli sur her.. Dere burde vel også ta en samtale om felles økonomi eller?!
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Egoistisk kaller man det! Tenker på han altså, og hva han sa til deg, men allikevel selv brukte 22000 på dykkerutstyr! Tror jeg hadde blitt rimelig satt ut, for så å bli ganske sinna. Her brukte samboeren min 1700,- på en Hockey kølle. Det syntes jeg er MASSE. Det er en jævla kølle liksom. Ingen garanti på om det holder, den kan knekke etter 1 gang den. Oj, der gikk de 1700,- i dass liksom!
Den drygaste Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2008 hehehe har prøvd den i over to år nå. har spurt han om hvor mye vi har på konto "lite" eller "nok" er det han svarer!jeg har ikke tjent penger og har slitt veldig. fillete klær, de gamle klærne mine har ikke passet siden jeg var 5 mnd på vei. så jeg har tatt meg den frihet til å kjøpe meg to nye dongeribukser og et par gensere. på SALG 70% og så kjøpte jeg dette setet... herregud.. kjenner det koker men samtidig har jeg bare lyst å le av ham. felles økonimi MY ASS, alt mitt er vårt og alt hans er hans... jeg tror av og til at jeg kunne klart meg mye bedre uten han, men så er det jo dette problemet med at uansett hvor teit han kan bli så er jeg jo uendelig glad i ham.
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Har aldri skjønt hvordan man kan leve sammen og ha så adskilt økonomi...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Jaha.så han kan svi av 22 000 på noe han IKKE MÅ ha..og så klikker han for at du bruker knappe 2000 på noe dere MÅ ha??? Og hva ahr inntekt med saken gjøre? Er man en familie så synes jeg det skal hete VÅRE og ikke mine og dine penger. Min tjener over det dobbelte av det jeg tjener, men det er ikke snakk om at jeg må nedprioritere hverken meg selv eller ungene av den grunn når vi trenger noe. Skulle jeg være blakk så kan jeg logge meg inn på nettbanken og "loppe" han for noen kroner ( vel og merke så sier jeg alltid fra på forhånd). Personlig synes jeg DU har god grunn for å bli skikkelig forbanna. Kjøpe dykkerutstyr til 22000 uten å konferere med partneren??? Hva gir du meg?? Hadde noe sånt skjedd her i hus så hadde det blitt krig :-DD
Den drygaste Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2008 ja vi lever et bra samliv men akkurat dette med pengene er et stort problem.. jeg jobber ræven av meg. har datteren vår i uken og jobber seinvakt etter seinvakt i helgene. og dette fordi jeg vil leve litt jeg også! det å kunne gå ut med venninner og virkelig kose meg har jeg ikke gjort på to jævla år!!! PLUSS at jeg er ikke personen som liker å leve på andre, så jeg syns det er deilig å kunne betale for sitt her hjemme og ha god samvittighet for å bo her.
Ravna Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Vet du at du faktisk har krav på en viss del av lønnen hans dersom du tar deg av felles barn?
Den drygaste Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 5. februar 2008 hæ? jaja nei jeg er fornøyd bare jeg får brukt litt av min egen uten at de helgene skal svis vekk på hans lån (vi har ikke felles lån) og hans hobbyer. jeg betaler villig mat og regninger men ikke sånne idiotsaker som det der. jeg mener jeg har gjort riktig valg og kjøpt dette setet til datteren vår og angrer ikke det grann på det!! sånn er det hehehe !
Ravna Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Klart du har gjort riktig! Men det finnes en lov om det der, altså. Mormoren min maste alltid på tanten min om at hun måtte kreve det av mannen sin. Hun var hjemmeværende med fire barn, og måtte tigge ham om penger til alt. Tror aldri hun kjøpte seg et nytt plagg.
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Du har ikke krav på en dritt så lenge man bare er samboere. Hadde de derimot hvert gift så har man gjensidig forsørgelsesplikt
Den drygaste Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. februar 2008 ja det var litt rart det der.. men jeg er egentlig ikke så utrolig ute etter sambo sine penger, jeg elsker livet som mamma og tar meg villig av henne. så det er ikke noe problem, men jeg blir litt lei av å sitte inne og ikke ha penger til noe innimellom. jeg kunne tenke meg ihvertfall en lusen kveld til å kose meg med vennene mine. jeg har jo nesten ikke kontakt med noen, nå har heldigvis bestevenninnen min flyttet inn live over veien her så hun er her med meg i hverdagen og drikker kaffe og ser på tv og preiker, men vi vil jo gjerne komme oss ut også. vi har samme jobb og jobber kun i helgene fast (pluss ekstravakter innimellom)så det blir veldig ensformig. før jeg traff sambo hadde jeg et veldig aktivt liv, dagene mine bestod av å drikke kaffe med vennene mine på kafe og reke litt rundt sammen med de, evt shoppe litt og spise ute osv. men nå har jeg prioritert vekk ALT for at vi skal ha det vi trenger og litt til i huset, men nå i det siste er det liksom prioritert lite i hjemmet og mye i hobbyer.. og da er det ikke snakk om MINE hobbyer. jeg hadde en periode hvor jeg svømte en time i uken. thats it!
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 typisk mannfolk!! det er det samme her,gubben sier ikke noe eller diskuterer med meg før han kjøper bil,motorsykkel eller båt.Nå tjener han riktignok 300 000kr mer enn meg og han selger det han kjøper med gevinst.Men det er veldig irriterende når jeg kjøper noe så har vi liksom ikke råd til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå