Gå til innhold

Jeg er kansje litt hysterisk men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen koteletter i fryseren som går ut den 9 februar 08 har hørt at gravide skal innta ferskest mulig mat spesielt når det gjelder kjøtt og kjøtt pålegg,så lurte derfor på om jeg trygt kunne spise disse?? Di er knall harde,så får legge dem i kjøleskapet og la dem tine,eller er det best å la dem tine i microen? eller bare steke dem med en gang jeg har tatt dem ut av fryseren? Jeg kan ikke lage mat en gang hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enten du er gravid eller ikke burde du unngå kjøtt som har vært fryst så¨lenge. Kjøtt holder bare ca 6 måneder etter utløpsdato når det er frosset (eller 3 mndr for kjøttdeig)

Og når du tiner kjøtt er det beste å tine det i kjøleskapet. Det tar lenger tid men da er det dårlige muligheter for bakteriene å vokse:)

Skrevet

Har jobbet med kjøtt i årevis. Utgåingsdatoen har ingenting å si nå hvis det var så lenge den var holdbar FERSK. Da er den holdbar i 2-3 mnd til i frysen. Etter den er tint bør den spises innen et døgn. Hvis du skal spise de med en gang så ha de i microen litt først og stek på svak varme etterpå. Snu de når rød saft kommer opp på oppsiden.

Menm med slik tining kan de bli tørr siden mye av saften renner av under mikrotiningen. Det beste hadde vært å tint de i kjøleskap over natta.

Hvis du kjøpte de frosen for noen mnd siden og fryseholdbarhetsdatoen er 9 feb må du tine og spise de før da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...