Gå til innhold

hode ikke festa??


lillemell-me.hærlige.gutter.

Anbefalte innlegg

jeg har født 2 til og hode har aldrig festa seg på meg så regner ikke med at det komemr til og gjøre det heller. er jo ikke alle hode fester seg på.

men må bare være mer forsiktig og ikke gå så mye når vanne har godt hvis hode ikke har festa seg er jo ikke farlig det har hvertfall jeg fått beskjed om.

så bekymrer me gikke for at det ikke er festa jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er festet hos meg heller, men tar ikke det så tungt enkli han kommer nok ut likevel. legen prøvde å kjenne, men sa bare at han ikke visste og skrev ?? på leie...

 

merkelig når jordmor kan kjenne at det er hodeleie, men da var det ikke festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at dersom hodet IKKE er festet, og vannet går, KAN det skje navlestrengsframfall, som i verste fall er dødelig for baby da den ikke får oksygen. Så JEG har hørtt at dersom vannet går, og du vet at hodet ikke har festet seg, skal du legge deg flatt og ringe føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om det samme - at når vannet går må jeg legge meg ned, ringe føden og de henter meg i ambulanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fått beskjed om og komme inn på sykehuse med en gang jeg og ikke gå. det har jeg gjort med de andre og det er det ti har sakt te meg.

trenger ikke bli henta i ambulanse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...lurer på dette jeg også. Er 39+6 og ifølge JM er ikke hodet festa. Fikk beskjed om å ringe føden hvis vannet gikk og forholde meg til instruksjoner fra de. Har vært ute noen turer, men er livredd for at vannet skal gå så fra nå av holder jeg meg inne tror jeg.

 

Noen med erfaringer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin søndag og bærta ligger på skrå. Fikk beskjed om å legge med ned hvis vannavgang og rier. Så derfor spurte jeg nok en gang om man ikke skulle legge seg ned ved bare vannavgang. Det var ikke nødvendig. Tror jeg stoler på det dere har fått vite. Ringer føden uansett ved vannavgang el rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ble det sagt at man skulle legge seg ned ved vannavgang hvis hodet ikke var festet, men dette er de fleste sykehus gått bort fra å rådføre. Hvis man er i tvil, så ta kontakt med føden der du skal føde.

 

Navlestrengsfremfall er ekstremt sjelden. Hodet festet seg ikke sist gang, og da bare lo de på føden da jeg sa at folk sa jeg måtte legge meg ned og ringe ambulanse hvis vannet gikk...Det var ikke nødvendig med slik dramatikk.

 

Hodet på min er ikke festet nå heller, men tar det med knusende ro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...