Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Noen som har bæresele å anbefale? Eller sjal? Har lyst på noe som er veldig enkelt å bruke, kanskje sjal er litt for tungvindt?
Audacious Angel Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Eneste jeg kan er å videreføre andres erfaringer og anbefalinger... Ergo, beco og patapum er fine formsydde ergonomiske bæreseler som er enkle å ta i bruk. De har klips til å feste med. Jeg elsker sjalet mitt, men det tar litt tid å lære seg å bruke det. Mei tai er også supert og jeg var seinest i går på lang tur med min egensydde. Men her er det også det å lære seg å knyte. Vil du ha noe som pappan og kan trives med så ville jeg gått for en av de formsydde, de er gjerne nøytrale og fine i fargene. Om du går på tettinntil.no så er det mange linker til div nettbutikker der. Kommer bare på noen nå i farta... lotusbarn.no ellevill.no alveslottet.no krusedull.net kenguruloftet.no
*Rutletutt* Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Er fornøyd med min BabyBjørn Active, jeg:o)
camillah 2 små Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Jeg syns mei tai er supert. Kjenner nesten ikke at du bærer noe i det hele tatt!
Fia tobarnsmor Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Hvis du vil gå lengre turer enn på en halvtime, bør du velge noe annet enn BabyBjørn. Mei tai har vi, og den er genial. Kan bære på ryggen og på magen, og kan brukes så lenge du vil. Du lærer veldig fort å knyte den på.
Audacious Angel Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Hadde bb til mine jeg og. Super i førsten for å slenge oppi når man skal en kjapp tur i butikken osv, men den ble så alfor fort for liten...
Bergene Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg elsker sjal. Syns det er så behagelig også ligger hode til baby så godt og "fast" i det, også syns jeg sjal er veldig fint. Jeg liker også mei tai, det er også kjempe behagelig! Og vil du ha noe enkelt så gå for mei tai, det er ikke vanskelig i det hele tatt! Sjal krever litt mer øving. Formsydd liker mannen best (vi har beco), men jeg fortrekke sjal eller mei tai. Sjekk på tettinntil.no om det er bæretreff du kan gå på der du bor, så kan du prøve litt forskjellig.
Bergene Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Vi har fresten også hatt bb active (solgt den nå). jeg vil ikke anbefale den! Når babyen er liten og lett er den ok til korte bærestunder hvor man bare skal gå rundt uten å gjøre noe. Etterhvert som babyen blir tyngre blir det veldig fort tungt og vondt og bære med den. Dessuten skal man gjøre husarbeid bør man ha babyen på ryggen for å kunne bøye seg og for at babyen ikke skal være i "veien".
Yo&La+spire Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Slenger meg på og anbefaler mei tai og sjal eg og.....kansje mei tai til å begynne med, da det er litt lettere å lære seg. Men som Fru Lykkelig, så liker eg også sjalet best, da beibien kommer litt tettere inntil da, og fordi snuppa mi vridde seg veldig i mei taien og hang utav den. Hun er snart 11 mnd nå da, og ganske vrikkete og sterk, men mei tai fungerte fint for oss lenge og vi bruker den enda altså. Men sjalet omslutter mer, og eg synes dette er mer behagelig av den grunn. Formsydd passer vel best visst du vil ha noe superenkelt, og visst mannen ikke er så glad i "feminine bæretøy" som sambo sier:) Vi anbefale deg å ta en tur på bæretreff, da kan du prøve litt før du bestemmer deg. Det er jo egentlig mest smak og behag hva en trives best med. Bæretreffene finnerdu på tettinntil.no. Eller så kan du jo kjøpe noe brukt, og visst du ikke er fornøyd så selger du det bare igjen:) (også på tettinntil og litt på finn og ebay).
Yo&La+spire Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Forresten....det er ikke så vanskelig med sjal som mange tror... Eg øvde litt en ettermiddag og fikk det til på magen nesten med en gang. Litt mer øving da eg skulle få det til på ryggen, mest fordi eg ikke visste hvordan eg skulle få snuppa opp og knyte når hun ikke "satt fast". Men det går helt fint nå, bare litt øving som skal til:) (bare sånn at ingen tror at sjal er KJEEEEMPEvanskelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå