Gå til innhold

Søke om fødeplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vi ordne det eller ordner jordmor det på første kontroll?

Er 24 uker nå og var på kontroll i dag. Jeg spurte/ sa sånn halv bestemt at jeg vil føde på sykehus. Jordmor sa at det var nå litt tidlig enda å bestemme seg for.

Er fødestue her, og hvis vi vil føde på sykehuset sendes vi med helikopter eller båt.

Har begynt å engste meg for at de skal prøve å få meg til å føde her. Tror absolutt at de er flinke, men jeg vil være på sykehus for sikkerhets skyld. Tror jeg må innom føsestua her for registrering først før de sender meg.

Noen som vet?

Vet de er ivrige på å holde fødselstallet oppe her pga ellers blir det nedlagt, men tror jo ikke de holder fødende her som ikke vil, men stresser litt med dette nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor eller lege pleier å sende papirene dine til fødeplass etter første (eller andre) kontroll. Du burde ha fått en bekreftelse derfra nå da, sammen med inkalling til ultralyd. Hvis du ikke har hørt fra noe sykehus eller fødestua er det lurt å ringe dit du vil føde nå. Blir så stress å finne ut hvor man skal og hvordan det ser ut der når man har rier;)

Skrevet

Ja, jeg har vært på ultralyd, men det har ikke gått gjennom jordmor slik det pleier. Har gått gjennom sykehuset siden jeg får ekstra oppfølging pga jeg har hatt to senaborter før, så sånn sett har de meg vel kanskje i systemet eller?

Var det sykehuset jeg vil føde på som jeg var hos da når jeg mista, og det er jo der jeg går på ultralyd/gu.

Men har jo de vanlige jordmorkontrollene hos jordmor her.

Kanskje ikke noe å bekymre meg for? Men jeg må spørre gyn på sykehuset neste gang jeg skal dit, om en uke.

synes likevel det er rart de ikke sier noe om at jeg må føde på sykehus pga det som har skjedd før?

Skrevet

Da ville jeg bare antatt at det er i orden med sykehuset selv om du ikke har fått de rette papirene. Når det er frykt for komplikasjoner sånn som dette vil oftest ikke fødestuer ta sjansen på å la deg føde der. Du får sikkert svar på det til uka:) Ønsker deg lykke til uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...