Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hvordan vet man forskjellen på dette? Kanskje et dumt spørsmål, men må bare spørre.. Det kommer vell ikke ut samme "hullet"? Hehe..
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 er forskjell på lukt og farge... Urin lukter jo urin, litt salmiakk-aktig (i alle fall hos meg) og er litt gul på farge, fostervann er mer klart på farge(med mindre baby har bæsjet i det, og det er misfarget), og lukter rett og slett som sæd, litt søtlig. Dersom du mistenker fostervannslekkasje, ville jeg tatt på et truseinnlegg, bind eller lagt en vaskeklut i trusa, og gått med det en stund, for så å lukte på det. Føden kan teste med stix om det er fostervann eller noe annet (urin/utflod).
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Forøvrig IKKE et dumt spørsmål, er et veldig vanlig spørsmål, og jeg har selv vært i tvil om det var litt av vannet som gikk, eller om det var urin som rant...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Ok, tusen takk for svar.. Synes det er så vanskelig.. Jeg drikker ganske mye vann, så det er omtrent ikke farge på urinen. Men skal følge tipset:)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 jeg drikker alt for lite vann, og mye brus dessverre, så hos meg er det farge Men syns også det er vanskelig, og så er det litt skummelt at man ikke "vet" om det er urin eller fostervann...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Ja, jeg vet! I natt, etter jeg hadde vært på do, så følte jeg at det "kom" noe mer etterpå.. Men ble så usikker.. Hvordan er det når det drypper? Kan det dryppe litt og litt over flere dager eller? Det kan vell ikke være bra for babyen?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 aner dessverre ikke... Med førstemann startet "heldigvis" fødselen med rier, og vannet ble tatt på sykehuset... Men har hørt at det kan dryppe dersom hodet er festet. Men som jeg skrev over her, ta på bind eller noe, og sjekk lukten etter en stund (det hørtes ekkelt ut, men men), evt ring føden dersom du er usikker. Er ikke verdt å ta noen sjanser heller!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå