mammaen til Martine og Julie Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Etter 7 mnd med flere turer på legevakten og lege pga av tetthet i brystet på den minste kom vi borti en topp lege på legevakten på fredag,han ringte oss tilbake på lørdag og sa han ville se på henne en gang til!! Resultatet var 2 dager på sykehuset og nå har vi begynt med behandling!! Ungen har jo det mye bedre og vi er lettet at noen endelig tok oss på alvor!!!!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 gammel er barnet ditt som fikk den diagnosen? sønnen min på 10mndr og skikkelig tett i brystet han også. vært noen turer hos lege og legevakt. på legevakta på søndag mente de han hadde barneastma, men ville ikke gi noen diagnose. det skulle fastlegen gjøre. var hos fastlegen i dag, som selvfølgelig har sykemeldt seg!! der møtte vi en danske ( skjønte ingenting av hva ho sa, heldigvis skjønte mannen min en del ).. men ho mente det var helt normalt på babyer og barn opp til tre år å være tette i brystet... så noen diagnose kunne ho ikke stille før han nærma seg tre år! :S men vi er ikke enig i det, det er ikke normalt og være så tett som han er! så nå venter vi på at fastlegen skal tilbake på jobb...
Espoir Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Det er tull at man ikke kan stille diagnoes før barnet er tre år! Og små barn skal ikke være tette i brystet! Knaksje dere skal gå til et privat legesenter. Hvis dere bor på Østlandet er Strømmen barnelegesenter et bra sted. Der er de flinke, snille, proffe, sympatiske og tar folk på alvor.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 ja, det er nettopp det jeg også vet. dattern til en venninne av meg fikk stilt diagnosen ganske tidlig, men husker ikke hvor tidlig. troor ho var under et år da! så jeg blei ganske forskrekka når ho sa han kanskje måtte gå tett i nesten to år til ja! vi bor på østlandet ja, skien! må vel ikke ha henvisning til strømmen barnelegesenter? det tviler jeg på at vi får av denne vikaren nemlig...
strekkmerketrollet Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 hei! Så bra at dere har fått diagnose ) Eldste jenta mi var syk 1.gang da hun var 6mnd, og fikk diagnosen da hun var litt over 1 år. Nå er hun straks 2 år, og fungerer fint, så lenge hun får medisinene sine )
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jenta mi fikk diagnose barneastma når hun var 10 mnd.. Vi bar hos spesialist med henne, og hadde en voldsom utredning på sykehuset. Hun er fortsatt plaget i perioder, (20 mnd nå) men har ikke denne konstante hosten og tettheten i brystet etter hun fikk medisiner. Nå har hun nylig hatt en måned uten medikamenter, men begynte på igjen i går, siden hun når har fått en luftveisinfeksjon. Ikke mye moro med astma, men godt å få diagnosen, slik at man slipper å gå å lure...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 ja. nå har gutten vår vært tett i brystet i to mndr i strekk.. vært det litt tidligere også, men gått over i små perioder. syns det er rart to leger på legevakta mener det er barneastma og legevikaren sier det er normalt at barn er tette :S
Not fat, just fluffy! Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Stemmer det at man får 10 ekstra sykedager etter at diagnosen er stilt? Vi har også fått barneastma her:(
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Ikke diagnose før tre år er tull.. Gå til en barnelege i stedet. Gutten vår var 7-8 mnd. da han fikk diagnosen..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Vi fikk ikke 10 ekstra dager. På tross av at han har den diagnosen og en del andre som også følger mer jobb med seg..
mammaen til Martine og Julie Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2008 Vi har også vært fram og tilbake med leger og alle sier forskjellig hun er 14 mnd så her startet det også tidlig! Må bare si til dere som ikke blir trudd STÅ PÅ IKKE GI DERE!!!!Vi kjenner jo barna best!!! Vi vuderte å dra på volvat men siden vi traff en topp lege så slapp vi det!!! Men hvordan skal man gå fram for å få de 10 dagene ekstra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå