Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt ingefær kapsler fra helsekost mot kvalme? Er det ok å ta det når man er gravid? Er så redd for å prøve noe som kan skade fosteret, men har plagdes med kvalme nå i fire uker og er fryktelig sliten og lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt ingefaerkapsler, men har kuttet opp fersk ingefaerrot i biter som jeg har hatt i en kopp med varmt vann. Jeg har gjerne drukket en del av det utover dagen. Dette har lettet noe paa kvalmen. Det er ogsaa godt med ferske mynteblader oppi, siden den friske smaken hjelper en del mot kvalme. Evt. kan du ogsaa suge eller tygge litt paa en bit ingefaerrot. Ellers synes jeg ogsaa det hjelper aa spise noe mat, rett og slett.

Skrevet

Det er sikkert individuelt, men sist hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme, med oppkast og stort vekttap. Og ingefæren gjorde ting bare verre ;) Ble kvalmere av både smak og lukt..:D

Skrevet

hei

jeg er i 4 svanger og har brukt det i alle . ikke noe galt ;)

Skrevet

Leste akkurat på startsiden (ABC eller noe) at Matportalen skal gå ut med forskning fra Danmark som viser at ingefærkapsler er uheldig for fosteret. Jeg brukte det et par dager, men gulpet ingefær hele tiden...så jeg kuttet det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...