Gå til innhold

hvis man får kolikk unge

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser folk sier at det varer i de første måneden og det siter på foreldre og den stakkars ungen, men er ikke det bevist at akupunkturbehandling hjelper da?hvorfor gjør ikke flere det da istedet for å la ungen ha det vondt i så mange uker?husker jeg hadde ei jeg kjente som hadde kolikkunge, og hun fikk ikke lov av mannen sin å gå til akupunktør fordi han mente det var kvakksalveri.men virker ikke som om folk prøver ut forskjellige behandlinger,noe må jo hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at kiropraktor ofte kan hjelpe.

Skrevet

Nei det er ikke bestandig noe som hjelper. Sier jeg som hadde kolikkunge sist. Og prøvde alt jeg hørte om og kuttet ut alt mulig i kostoldet mitt også. Gikk til slutt over da hun var 4 mnd.

Skrevet

Har ikke hørt om akupunktur, men kjenner etter hvert ganske mange som har fått hjelp av kiropraktor. De masserer på noen punkt bak på ryggen og under beina, blant annet. For noen hjelper det med 2-3 behandlinger, mens andre må ha et par til. Tror de fleste jeg kjenner har hatt nok med 4 behandlinger.

Ellers får man jo også noe som heter Minifom-dråper på apoteket som kan hjelpe. Tar visst 3-4 dager før det hjelper. Vi merket god forskjell på våre barn etter at de fikk dette (de hadde ikke kolikk, men en del luftsmerter enkelte kvelder).

Skrevet

Et vennepar av meg tok med babyen sin til kiropraktor og han tøyde og bøyde på henne. Etterpå så kom det noen promper som ikke var sann og hun var helt fin etter det.hehehehe

Skrevet

det er mange med kolikk unger som ikke får noe hjelp og bare må ta tida til hjelp..vi fikk etter tre mnd hjelp hos manuell terapeut,men det viste seg oxo at lille jenta vår ikke hadde kolikk,men noe de kalle kiss-syndrom..er ikke farlig,men kan oppstå viss det er en hard fødsel,har ligget lenge med hodet festet osv..

Så hun var skikkeli stiv i nakken,og sugde dårli av puppen..Har mange likhetstrekk med kolikk,men er som sagt ikke det..lille pia vår var som en ny unge etter to behandlinger:)

Skrevet

Hos poden hjalp det med sukkervann=) Enkelt og greit!

Prøvde med kiropraktor, men i tillegg til at han var en drittsekk, synes jeg det så så brutalt ut at jeg ikke kunne fortsette med det *hihi*(pinglemamma, vettu)!

Skrevet

Jeg tok med gutten vår til kiropraktor. Hun trykket på noen punkter fra bak hode og helt ned til hoftene..Tok 3 behandlingstimer og han var helt fin etter det... =o) Ennå godt det for jeg begynte å bli veldig sliten...

Skrevet

Mitt siste barn hadde kolikk og jeg prøvde div uten hell. Sukkervann, minifom, akkupressur (klemmer på akupunktur punkter) og soneterapi. Ingen ting hjalp noe spesielt. Hvis jeg får en med kolikk nå kan jeg jo prøve kiropraktor, det var det eneste jeg ikke prøvde sist. Jeg håper jeg slipper da..

Skrevet

førstemann min hadde kolikk....dro med han slik at han fikk soneterapi...etter tre behandlinger var han helt fin....så for oss var dette perfekt og jeg er ikke i tvil om at det var soneterapien som hjalp.

Skrevet

Hvet også desverre om ei som ikke får lov av mannen og prøve kiropraktor osv.

I tilegg legger han skylda på henne at ungen har vondt i magen..Sier det er pga,brusen pga maten!Ikke noe koselig og høre på i det hele tatt.

Greit noe er luftfremkallende,men og legge kolikk skylda over på den slitene mora!

Fy faen sier jeg bare.

Får mitt barn kolikk er kiropraktor den første døra vi går igjennom.

Skrevet

Det er ingenting som fjerner hele kolikken, men flere ting som sies å hjelpe:

Faste måltider/amminger -det er mange som gir ungen mat fordi den gråter, men ofte måltider = små måltider = melk med mer luft som fører til mer mageknip. Dårlig sirkel...

Akupunktur

og flere, men husker ikke helt...

Skrevet

Da jeg fikk min datter for 16 år siden, fikk hun kolikk, å vi gikk til kiropraktor, 1 behanlingen vred hun seg i smerter men de neste var hun mer og mer rolig, etter 6 behandlinger var hun helt fin... Så hvis jeg får et kolikk barn vil jeg absolutt prøve det igjen...

Skrevet

Gå til en osteopat! Har veldig god erfaring fra forrige mann og har anbefalt det til mange av mine venninner. De er først fysioterapeuter og så 5 eller 6 år til. De tenker enda mer helhetlig og teknikkene er veldig skånsomme. MIn venninne gikk til kiropraktor 5 ganger og siden manuell terapeut, men etter 2 behandlinger hos osteopat fikk hun et nytt barn tilbake. Jenta sov 6 timer i strekk samme natten! hun er 8 uker! Min osteopat sa at dersom plagene kun kommer av en låsning i nakke el rygg -som det av og til gjør så kan manuell terapeut eller kiropraktor gjøre det samme, men ofte er bildet mer komplekst. Da hun behandlet vår datter jobbet hun i alle fall både med hodet, tarmene,magen i tillegg til rygg og nakke. Vi var dødsfornøyd og har tenkt å gå ditt uansett denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...