Gå til innhold

Amming og vekt - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som ikke går ned i vekt under ammeperioden? Har nå mer eller mindre fullammet i 8 mnd og ikke minsket et gram engang! Gikk ned 10 kg med en gang etter fødsel, men de siste 8 kg sitter bom.

Er det håp at de forsvinner igjen etter endt amming eller? Spiser sunt og er i aktivitet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, hørest ut som meg da jeg fikk nr 1, og er nok meg nå som jeg har fått nr 2 også.

Er ikke alle som går ned i vekt når dem "kun" ammer.

Og du er nok en av dem ja. Det eneste som hjelper da er trening, få på deg joggeskoene og dra på treningsstudio eller ut på tur:)

Jeg fikk ned 6 kg etter første fødselen og måtte trene hardt for å få bort de siste 20 kg.Trente 5 dager i uken.

Nå som jeg er i samme situasjon igjen er det på an igjen. Men heldigvis er det "bare" 12 kg til som skal av..Lille gutt er 7 uker nå og jeg er begynt treningen..

Lykke til

Skrevet

Takk takk, godt å høre at det er flere i samme situasjon.

Leser jo stadig om de som mister alle svangerskapskiloene i løpet av den første mnd etter fødsel. Mister jo litt av motivasjonen da.

Trener forresten flere ganger i uken og spiser sunt. Men, men får smøre meg med tålmodighet da....

Skrevet

jeg gikk også ned 10 kg rett etter fødselen, men de siste 8 kg vil ikke av. Har fullammet i 6 mnd nå. Jeg går mellom 15 000 og 20 000 skritt pr dag og spiser kun usunt på lørdager. Startet med sunn mat 1.januar og etter det har jeg gått ned 4 kg til, så det er ikke alle som kan "amme kiloene av" :)

Skrevet

Jeps, her er det heller ingenting som 'renner' av..frustrerende nok..de nye buksene man gledet seg til å kjøpe lar vente på seg...for ikke å snakke om de gamle jeg ikke tørr se på en gang:-( Nå har jeg akkurat begynt med noen øvelser her hjemme + tur hver dag. Sunn og variert kost, usunn mat, godter, brus etc kun 1 dag i uken. Så får man vel bare krysse fingrene...:-)

Skrevet

Sånn var jeg med førstemann også - gikk lange turer hver dag, drakk masse vann og spiste sunt....gikk nesten ikke ned noe før etter ammingen var slutt - DA forsvant kg.

Denne gangen er kroppen min heeeeelt annerledes - jeg har så godt som fullammet i 6 mnd og kg renner av - jeg lever på akkurat samme måte som med førstemann - nå er jeg 5-6kg lettere enn jeg var FØR jeg ble gravid igjen og ca 10 kg lettere enn jeg var på samme tidspunkt med storebror...håper bare det ikke går på igjen når jeg slutter å amme da...

Skrevet

Rart at det skal være så stor forskjell. Er det noen sammenheng om man har gutt eller jente??

Har et par veninner med jenter og de er tilbake tilstart, mens vi med gutter sitter her med noen kg tilovers tross trening og sunt kosthold. Kanskje bare tilfeldig???

Skrevet

Jeg aner ikke - jeg var forberedt på at kroppen min skulle være på samme måten denne gangen....så jeg skjønner ingenting...?

Skrevet

Hm, hva har du da - gutt/jente? Selv har jeg en gutt...

HI

Skrevet

Fikk gutt først, denne gangen jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...