Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så vondt i ryggen. Når jeg bøyer hodet bakover bare bittelitt så verker det i hele ryggen, greier ikke å ligge skikkelig, så jeg sover nesten ikke om natta...

Har begynt å trene på elipsemaskin, kan det være det som gjør at jeg har så vondt? Fæle greier dette, er så vondt at jeg nesten ikke greier å løfte minsta opp fra sprinkelsengen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si, kan jo være at du har trent litt for hardt på en ny maskin som du ikke har prøvd før, og brukt muskler du ikke bruker til vanlig så mye. Er det bare i nakken du har vondt? Eller i ryggen også?

Ja ikke meningen å gi deg angst her, men er det ikke noe med at hvis man ikke klarer å bøye haken ned til brystet så _kan_ det være tegn på hjernehinnebetennelse?

Nei, det skyldes sikkert uvant belastning av musklene. Du får prøve å få litt massasje, blir det ikke bedre kan du jo ta en tur til en manuell terapeut for å få en undersøkelse.

Skrevet

Huff, høres ikke godt ut..

Hadde noe lignende som var forårsaket av ekstremt stive muskler rundt små utglidnigner.

Fikk knekt ryggen på plass av en osteopat og massert opp igjen de stive musklene ( de som går langs ryggsøylen), ble bedre men kjenenr det fortsatt.

Den eneste gangen jeg ikke har vondt i ryggen er når jeg er i skikkelig fysisk aktivitet for da varmet opp skikkelig og brukt musklaturen, men må være veldig nøye med å få strekt musklene skikkelig.

Kanskje yoga elelr pilates kan hjelpe det litt, men hvis dette er et problem du har hatt over lengre tid eller du føler at det virkelig hemmer deg så vil jeg anbefale deg å se en lege for å få vidre utredning.

Har vært "syk" med vondt rygg i snart to år og det er ikke å anbefale å vente med noe, veien tilbake er veldlig lang og tilslutt blir man redd for å få enda mer vondt i ryggen for man får jo ikke gjort noe som helst.

Skrevet

Det er langs hele ryggraden jeg har vondt, og det føles ut som jeg får støt nedover ryggraden på en måte når jeg bøyer hodet fremover eller bøyer meg for å ta opp noe fra gulvet.

Utrolig ekkelt å ha det slik... Får vel ringe fastlegen hvis ikke det gir seg innen noen dager...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...