Gå til innhold

har jeg grunn til og bli hysterisk når ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mamma sier jeg skal begynne med grøt og morsmjølkerstatning pga at Mathea gråter. I følge min mor så gråter hun fordi jeg har forlite melk.. dette er tull.. jeg har masse melk.. for jenta sover godt..og både tisser og bæsjer ..!

Hun har også planlagt hvordan dåpsbilde skal se ut ... jeg kjenner jeg snart ekspoderer ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt tusen takk for rådene, men jeg gjør som jeg vil og som jeg føler er best. Hun har ingenting med det.

Skrevet

Uff, det der høres kjent ut :-( Blås i hva hu sier, å si at du ordner deg selv :-)

Alle mødre må liksom bry seg så mye.... Å det kan bli irriterende, for de har ikke forstått at tidene forandrer seg !

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt hysterisk, akkurat, hehe.

Men gjort det klart at jeg vet hva jeg driver med, at jeg kjenner mitt eget barn best, og at det ikke er opp til henne å bestemme.

Skrevet

Nåvel, x svigermonster var sånn. Jeg klikka i sirkel på hu til slutt, og x sambon sa jo aldri ett ord. grrr. Men jeg ga kjærringa klas beskjed om at hu hadde oppdratt sine unger og nå var det vår tur, og vi gjør det på vår måte uten din innblanding!!!! slemme meg...

Skrevet

Men hun kan jo ikke presse deg til å gjøre disse tingene, så da får hun snakke for døve ører, mens du lar alt hun sier skli rett igjennom :-)

Skrevet

Må du ha ho så mykje rundt deg da? Begrens antall besøk fra ho, og når ho ringer så kan du sei at du er opptatt.

Skrevet

Absolutt ingen grunn til å bli hysterisk!

Hør på hva hun sier, og la det gå inn det ene øret og ut det andre.... Tell til ti, og slapp av. Du er ditt barns mor og gjør med barnet som du mener er best. Hun gjorde som hun syntes var best for deg. Bare la henne holde på, og la henne gjerne tro at du lytter interessert til hennes synspunkter. Da blir hun så fornøyd, så.... :-) Og når du så er hjemme hos deg selv, så kan jo ikke mamma'n din kontrollere hva du gjør.... På den måten blir alle fornøyde. :-)

Skrevet

Hvis jeg tolker nicket ditt riktig er jo ikke datteren din 4 mndr enda, og da er det jo for tidlig å begynne med grøt uansett.

Ikke la henne "ta over" på den måten, da blir hun bare verre og verre, og det blir enda vanskeligere å si fra!

Skrevet

Du må nok fortelle henne at selv om du vet det er velmente råd så er det DU som er mor til lille Mathea og derfor er det DU som bestemmer..

Bestemødre skal få skjemme bort når den tiden kommer, men hun husker sikkert ifra den tiden da hun var ung mor at det ikke var alltid like koslig å få alle de velmente rådene hele tiden.

Hvis du føler at du ikke vet hva du skal gjøre så kan du love henne at hun skal få hjelpe, men innen den tid må man få lov til å prøve å feile, det er bare slik man blir en bedre mor..

Du vinner INGENTING med å klikke i vinkel på mora di, vis henne at du er voksen og ta dette på en voksen og saklig måte med henne for å bevise det.. ( funker alltid med min familie, dessuten er det rasende festlig å se hvor forundret de blir over at jeg er voksen... )

Skrevet

Her begynte svigermor å mase om grøt da snuppa vr to mnd. fordi det måtte hun begynne med da samboeren min var 2 mnd.. Hun kunne i samme setning si at snuppa ikke akkurat var tynn og at "stakkar deg får du ikke mat du da"... hehe..

Det er bare å la være å bry seg, dette kjenner du best på selv :o)

Skrevet

Nei, synes du det? Jeg syns det gikk veldig greit, jeg. Hørte etter hva moren min sa, med et halvt øre, har i dag ikke peiling på hva hun sa... Jeg tenkte på alt mulig annet, og bare svarte litt ha og ja, sånn ca der det passet....

Det spørs om ikke din mor er mer "pågående" enn hva min var....

Skrevet

Som sagt så vet de i den generasjonen ofte lite om amming - les deg opp på fakta og fortell henne saklig hvordan det faktisk er...

Hadde begrenset kontakten hvis hun tar overhånd og du blir hysterisk =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...