Gå til innhold

Trenger synspunkter her, overreagerer jeg?...Huseier,leietager og salg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset her vi bor skal selges, og huseieren er i full gang med prosessen. De har allerede hatt verdivurdering,takstmann og nå fotograf her igår. Vi som bor her ( tomannsbolig..) har hele tiden vært imøtekommende og alltid fått det til å passe med våre gjøremål,når de skal ha folk her.

Igår skulle da fotografen komme for å ta bilder, fikk beskjed på fredag,og også beskjed om at alt som stod på kjøkkenbenk måtte fjernes,kaffetrakter,vannkoker,whatever... Det samme med badet, flytt unna alt av stæsj og ting. Jeg hadde da ryddet unna det meste,leiligheten var strøken,eneste som manglet å rydde vekk var litt klesvask på badet og vannkokeren som stod på benken på kjøkkenet.

Jeg har for min del vært sykemeldt over en uke nå pga betennsle i alle senefester i skuldra og er av den grunn betydelig redusert, lillemor har vært syk med feber, og vi hadde legetime igår kl 11.fotografen skulle komme kl 12.00.

Legen min er vanligvis utrolig nøyaktig på tidene sine ,så jeg fant ut at jeg rakk å få unna siste rest før fotografen skulle komme.,men nei,det kom inn et akutt tilfelle hos legen og brått var timeplanen hans forskøvet med en time. Mao,jeg rakk ikke det jeg skulle i leiligheten.

Når jeg da kommer hjem, får jeg beskjed fra andre leietaker at samboeren til huseieren hadde vært en smule grinete når de kom opp til meg siden ikke alt var strøkent,så de tok saken i egne hender, slang alt de mente ikke var bra nok inn i dusjkabinettet,og flyttet en del ting hit og dit...og ingenting var ryddet tilbake på plass!....alt lå strødd utover her!....

Nå har vi vært imøtekommende med ALT som har med salget å gjøre også opptrer de selv på denne måten og blir sure!?

hallo, det BOR faktisk folk her ennå.....

SÅ ja jeg ble litt irritert.... Jeg har vel god grunn til det?...eller?...

Har de i det hele tatt lov til å bare gjøre som de vil hos meg? jeg betaler for å bo her liksom....:/

Sendte en relativt krass,men ''hyggelig'' melding til huseieren om hva jeg syns om saken og hun svarte at hun gjerne ville ta en prat om dette...men jeg føler vel egentlig at jeg ikke har noe å si til henne....Argh.....

Pokker at det har blitt slik egentlig siden hun i utgangspunktet er ei flott dame som vi har hatt det veldig hyggelig sammen med,men når det kommer til dette salget har hun virkelig vist hvor pengegriske de er..æsj assa....

Hva mener andre om dette?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de ga deg jo rimelig god tid egentlig da.. så jeg hadde nok blitt litt grinete selv også hvis det var jeg som hadde hatt en leietager og hun ikke holdt avtalen.. Når du har legetime klokka elleve.. og de kommer klokka tolv.. så er det jo rimelig teit å satse på å rekke det mellom der.. når det er kjent at det så og si alltid er ventetid hos leger...

Men.. jeg syns jo ikke de bare burde slengt tingene dine hvis det er det de gjorde.. DET syns jeg var respektløst av de.. Men. jeg skjønner at de ble litt grinete..

Skrevet

Jeg, som utleier, forventer veldig lite av leieboerne. Hva angår visninger og sånt. (Har ikke solgt ennå, men har ved en del tilfeller hatt visninger før de har flyttet). Og synes de opptrådde rimelig frekt. Si klart fra om at du synes de behandlet deg respektløst, og at du føler at dere har strukket dere langt for å imøtekomme ønskene deres.

Hadde aldri falt meg inn å be leieboerne om å rydde alle flater, for at jeg skulle ha visning. Med mindre hun har helt spesielle grunner, og må klargjøre salget før hun ev skal reise bort lenge.

Skrevet

Jeg har samme erfaring. Uansett hvor fint forhold man har hatt til utleier, skjærer det seg når det kommer til penger, selv om det bare er småpenger.

For noen år siden leide jeg en leilighet. Jeg flyttet inn den 15 i en måned, og huseieren og jeg ble enige om at vi regnet en måned fra den 15 til den 15 fra da av, og ha en mnd oppsigelse. Da jeg skulle flytte ut, gav jeg beskjed i midten av juli, men betalte leie tom 15. september, selv om jeg flyttet ut tidlig i august. Allikevel kontaktet han meg senere og krevde leie fram til 1.oktober, på en veldig ufin måte. Det stod nemlig i standardkontrakten vi hadde skrevet at en måned var å regne fra den første i en måned til den første i neste. Han hadde altså retten på sin side, men både han og jeg VISSTE at vi hadde gjort en annen avtale, vi hadde bare ikke skrevet det ned. Vi hadde et kjempefint forhold den tiden jeg bodde der, men nå husker jeg ham bare som en grisk juksemaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...