Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hei. Noen her som har erfaring med hund når man får barn? I forhold til sjalusi og slikt... noe spesielt vi bør unngå fks? Vi har en fire mnd gammel husky, hun er kjempe snill og vi går på valpekurs for og dressere henne osv... men det er jo slett ikke noen garanti for at hun ikke blir sjalu. Hun klør i tennene for tiden, så hun "biter" oss ganske mye, ikke så det gjør vondt og vi sier alltid nei og fy osv.. men er litt bekymret med tanke på at et spedbarn tåler mindre en det vi gjør, kommer uansett aldri til og la dem være alene, men er det noe vi kan gjøre for at hunden skal bli glad i jenta vår, fremfor og føle sjalusi? Vi har katt også, og egentlig er jeg mest bekymret for den, men hun er så liten at jeg føler det er lettere og kontrollere en den store hunden.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 ingen som har noen erfaringer med dette...?? Det må da finnes andre småbarnforeldre som har hund:)
kua kalva,drektig igjen Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 har hund å venter nr 2, min hund å datter er slike berømmelige bestevenner, og vi opplevde ikke noe sjalusi dem i mellom, eneste lillemor som kan bli sjalu på hunden av og til. hun var bare valpen da vi fikk lille, å det har fungert kjempefint, er bare viktig og ikke glemme hunden når det kommer baby i huset
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jeg vil først og fremst råde deg til å ikke bruke nei og fy når hunden biter dere. Det er nok en fase de fleste hunder går gjennom, og det går over. Men sålenge må dere avlede, gi positiv forsterkning istedet. Dvs sett hunden på andre tanker når den begynner å bite, finn frem en leke eller noe det er ok å bite i og gi denne. Sier dere nei, må dere isåfall overøse med masse ros etterpå, når hunden gir seg!! Ifht barn, så tok sambo med lua Leah fikk på seg etter fødselen, da han reiste hjem første natta. Nå er hunden vår 20 mnd, og har roet seg betraktelig. Hun snuste veldig på lua først, så var det ok. Når vi kom hjem så gikk jeg først inn og hilste og koste, deretter kom setet med Leah. Da fikk hunden snuse seg ferdig og slo seg til ro med det. I ettertid så har hun vært med på alt, fra bleieskift til amming (trangt på fanget med både barn og hund, men det gikk greit!), trilleturer og bading. Besøkende hilser også alltid først på hunden. I starten var hunden veldig skeptisk når hun skulle bevege seg i nærheten av jenta, for hun skjønte at dette var en liten skapning som ikke tåler stort. Men nå som Leah er 4 uker gammel, så passer hunden veldig på. Bort og titter med en gang det kommer en lyd, og henter meg;) Ligger gjerne ved siden av Leah, på fanget eller på gulvet, og snuser og koser seg. Vi lar de selvfølgelig ikke være alene sammen da, men det går overraskende bra.. Bare forsett å gi hunden deres masse kos, skryt og oppmerksomhet, så går det nok bra!! Leste her inne en gang at hunden trengte egentlig bare 5 minutter uforstyrret kos i løpet av dagen, og da skulle det etter boka være nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå