bullebull&gullegull Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Noen som er flinke med oppussing? Vi skal begynne så smått med oppussing, dvs maling av vegger og karmer og sånt. Men så er jeg ikke sånn superpraktisk anlagt. Hva burde jeg begynne med å male? Skal begynne med kjøkken, stue og gang (åpen løsning og rom som går i hverandre uten karmer) I stua og gangen er det kun vegg, lister og dører, på kjøkkenet er det naturlig nok skaper og sånt som også trenger et strøk.Hvor burde jeg begynne? Burde jeg ta veggene først fordi de e størst og skal ha farge? Eller vinduskarmer som er mer sånn knotarbeid? Og det var trygt å male med junior i magen sant? bare jeg lufter godt? Tusen takk for hjelp )
Lille`mor & lillebøll Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Først tak(vis dere skal ta det) så vegger og pirk til slutt(lister vinduer osv) Snakker for meg selv siden mange mener litt forskjellig angående maling under svangerskapet.. Går greit så lenge du lufter godt,bruk varme i romma slik at maling tørker fort og fordamper,du kan også bruke maske vis det er oljemaling. Lykket til med oppussing
bullebull&gullegull Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 Tuusen takk ) Det var den rekkefølgen jeg og tenkte ;o) Da tror jeg at jeg bare setter igang!
Han79 Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Du skal ikke male med oljemaling når du er gravid! Vannbasert er ok. Bare husk å lufte godt.
bixit Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Det er nå kommet ett ypperlig vannbasert produkt som skal være like godt som oljemanling til lister og karmer! Blankett heter den og jeg har brukt den på alt fra sprinkelseng til vugge. Den er litt dyrere enn vanlig vannbasert maling er, men er verdt det når en kan slippe den masken.. Veggmalingen "Inova" har vi fått anbefalt av fagfolk som sier den er ekstremt slitesterk (også vannbasert) Denne bruker de på sykehus osv. Har vært veeeeldig fornøyd med den også! Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Vil bare si at jeg og de fleste andre ikke regner kun maling som oppussing. Om du skal male karmene med den nye vannbaserte"oljemalingen" må du passe på at det er ganske så varmt i rommet ellers blir den klumpete og stripete og ikke fint. Den er faktisk ganske vanskelig å få fin. Om du skal male skapene med den er det nok best å bruke en mikrofiber rulle(liten) for da får du best resultat. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå