Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har fullstendig angst for å føde normalt,for ikke sove om nettene osv... Jeg har vært til flere samtaler m legen,men nei... Di lover meg heller smertestillende osv...under fødselen,men d hjelper da ingenting,når man har så angst som jeg har... Men grunnen til at jeg ikke får sier han,er at jeg og bebyen er så friske,noe e ikke helt skynner,skulle tro d var værre vist e var gørr dårlig.... Hva med der andre her som har tatt/skal ta keisersnitt er dere friske eller dårlige???
mamsen72 Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skal ikke ha keisersnitt, men lurer på om du har hatt kontakt med fødeavdelingen i forhold til dette. De har spesialutdannede jordmødre i forhold til fødselsangst (embla-jordmødre), og jeg ville ha bedt om en samtale der istedenfor hos legen. Ikke dermed sagt at du får keisersnitt, men de kan hjelpe deg med å få kontroll over/overvinne fødselsangsten ved hjelp av god infomasjon om det som skal skje og å lage en plan over fødselen hvor dine ønsker blir lagt til grunn.
Emmilo Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Enig med mamsen72. Det er ikke bare bare å ta KS. Jeg hadde akutt Ks med nr 1 og skal prøve i det lengste med vaginal fødsel nå. Be å få en henvisning til føden for samtale. Skriv ned hva du lurer på, hvorfor er du redd? Skriv så ned et brev du kan ha med til fødestua når fødseln er i gang. Der kan du skrive hvordan du vil ha det i forhold til smertestillende og annet du tenker på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Evt. kan du ta deg en tur til hypnotisør eller lære deg EFT da er det stor sjangs for at du kan bli kvitt angsten din før fødselen. Har selv hatt god hjelp av EFT - riktig nok til andre ting enn fødselsangst, men det kan brukes til dette også, kan brukes til det meste egentlig. Lykke til!
Supertea Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg skal ha ks pga en medisinsk tilstand. Den er helt ufarlig til vanlig, men kan gi økt sjanse for hjerneblødning i spesielle tilfeller, som f.eks. ved høyt blodtrykk. De vet ikke nok om tilstanden min til å være hundre prosent sikre på hva jeg bør gjøre, og har derfor anbefalt ks som den tryggeste utveien. Jeg går for det legen mener er riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå