*Vetlis* Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hva var det værste dere kunne spise/drikke? Hva reagerte barnet mest på? Å hvor lang tid tar det fra man spiser/drikker noe til ungen faktisk får en reaksjon? Tror det er litt delte meninger på det? noen sier noen få timer og andre sier 1 døgn? Blir litt usikker jeg :-)
katlinka Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Akkurat hvor lang tid det tar før ungen får noen reaksjon vet jeg ikke. Jenta mi reagerte ikke på noe, bortsett fra en gang jeg hadde fått i meg purreløk.
AE❤️ Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Heisann I starten frem til hun var 3-4 mnd følte jeg at hun reagerte på nesten alt! Spesielt drikker med kullsyre, løk og salat. Noen ganger fikk hun vondt i magen selv om jeg bare hadde spist brødskive med ost på. Mange reagerer jo på reker, brus, melkeprodukter, sjokolade, sterk mat, løk,salat... Helsesøster sier at de får i seg det vi har spist ca en time etterpå.. Og med meg stemte det ganske bra! Så kan være lurt og amme rett etter at man har spist da.. hehe...
AE❤️ Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Må legge til at nå (hun er 7 mnd) spiser jeg alt jeg vil, løk også.. Hun reagerer ikke på noe..det har jeg gjort de 3 siste mnd.. Deilig
Ravna Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Mine har aldri reagert på noe, såvidt jeg vet, men da jeg leverte til morsmelksentralen ble jeg bedt om å unngå store mengder med kål, løk, erter og kullsyre. Jordbær og reker måtte jeg unngå helt (pga allergi), men tror det egentlig er bevist at det ikke er nødvendig.
*Vetlis* Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2008 Usch!!! sjokolade også :-( Det var noe dritt! Jeg unngår løk, så godt det lar seg gjøre, ikke drikker jeg brus eller spiser sterk mat. Men salat visste jeg ikke de reagerte på. Hva med Hvitløk? Ja det er kanskje lurt å amme rett etter et måltid :-)
hit og dit Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Eg har høyrt at ofte så liker dei smaken av kvitløk. Mallo reagerte kun på erter (og kål?). Eg husker ikkje kor lang tid det tok mellom mitt måltid, amming og vondt.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 jeg spiste en reke-sandwich en gang, da husker jeg han skrek veldig etterpå. samme skjedde med venninnen min.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 jeg kan ikke spise melkeprodukter .. da blir det leven her ...
Blue Lady Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Lucas reagerte på alt... brus, salat, melk, smør, eple, appelsin, løk, kål, sjokolade.... uff for en tid Mina har ikke reagert på noe!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Egentlig reagerte de ikke på noe. En gang med et stort inntak av surkål fikk Knerten vondt i magen. Og Storebror var vel omtrent 3 uker da jeg hadde lakrisorgie..... Spiste mer enn godt er for en voksen. Og lakris er jo lakserende så da ble det et langt døgn med magesmerter,promping og løs mage. Gjorde aldri det igjen. Ellers så var de fornøyd med alt. Og det heter jo at barn av mor som spiser hvitløk, drikker mer melk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå