Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hei er det mange som er sykemeldt fordi de er slitne her? Hvor langt er dere kommet og hvor mye sykemeldt er dere? Har egentlig hatt et veldig lett svangerskap frem til jul. Da kom magen for fult og gjorde det meste litt mer tungvint. Har hele tiden hatt sf- mål som ligger godt ut i det hvite over skalaen, selv om jeg er lang. Er nå 26+4 på vei og begynner å kjenne tendenser til bekkenløsning når jeg går tur med hunden. Er fryktelig sliten om dagen. Går stort sett og legger meg kl 21.30-22.00 tiden. Og selv om jeg ligger på sofaen mye av ettermiddagen klarer jeg ikke å hente meg inn. Vurderer å be om prosentvis sykemelding på neste kontroll om noen dager. Har litt dårlig samvittighet for å gjøre det. Har en svigerinne som er lege, og som avfeier det meste med at det må man regne med når man er gravid, og det hjelper heller ikke. Noen som er i samme båt/vil dele erfaringer med meg?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 100% med hypermesis og totalt utmattet. Vært det i 5 uker.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 Da har du det nok mye værre enn meg. God bedring
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Hei! Jeg er sykmeldt på andre uka og skal være det i to uker til pga at jeg er sliten. Er i uke 24 og kan sove rundt klokka. I tillegg har jeg slitt med traumer fra en tidligere jobb jeg har hatt (fysisk vold og stress), og legen mener dette kan forsterke plagene. Så nå går jeg hjemme for å stresse ned og slappe av, noe som er utrolig deilig, å fokusere på meg selv og den lille i magen:) Prøver å trene litt og gå tur i frisk luft, det hjelper meg litt. Slet med dårlig samvittighet jeg også, vet hvordan det kjennes. Men har en ny arbeidsgiver som er utrolig forståelsesfull og positiv. Han sier at den viktigste jobben min nå er å ta vare på meg selv og den lille. Det sier legen min også, og da har jeg tenkt som så at da er det ingen grunn til å gå rundt med dårlig samvittighet:) Lytt til kroppen din .Vi gjør den viktigste jobben i verden akkurat nå Lykke til!
lykkeligmspire Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 hei. Selv har jeg vært sykm grunnet sv.skaps.kvalme-i 6uker-100p. Nå jobber jeg 50p da jeg fortsatt er kvalm og sliten, uke 14+5.Er frustrert fordi samvittigheten min plager meg. Føler meg pysete og lat,men tingen er at jeg vet inni meg at jeg ikke klarer 100p jobb nå. Hadde dagvakt forleden og var svært sliten hele dagen på jobb(hodepine). Kom hj orket da ikke å lage mat og når jeg endelig orket utpå kvelden(har mann som jobber utenlands) -kom alt opp igjen.Var ikke menneske og ble redd meg selv ,så sliten var jeg.Aldri opplevd dette før. Og det tror jeg ene og alene skyldes at jeg var så sliten etter jobb. Legen min er veldig grei og forstår meg godt. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi må ha så dårlig samvittighet hvis vi ikke orker å jobbe fult el 1/2 el ingen ting "at all". Selv har jeg ikke for vane og sykem og bør derfor nyte tiden. Og som hun over skriver "ta vare på deg selv og den lille" Det er det du skal gjøre nå. Prøv å tenk på deg selv og ikke hva arb.giver tenker! Graviditet er noe som skjer med en rundt 1-4grr i livet og da må vi ta hensyn til kroppen vår! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Det der kunne jeg også skrevet... Er 26+6, krevende jobb, og helt slutt. Skal på kontroll fredag, kommer til å høre om 20% sykemelding. Får ikke forberedt meg til babyen mentalt, går bare å kjenner på at jeg er sliten... Tar lett til tårene.. Har også ikke god samvittighet overnfor dette. Snakket med sjefen min i forrige uke, og han sa som sant er det viktige er at du har det bra. Tror også at jeg kan yte nesten like bra på 80% som 100% nå hvor jeg er så sliten.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har tatt permisjon fra skolen nå, pga at jeg blir så sliten av lite. Også er jeg så trøtt at alt føles litt som ett ork. Jeg blir så stresset av det høye tempoet på skolen, pluss at det er vanskelig for meg å være med på alt...feks jobbing i mørkerom.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Er i uke 18 nå, ble s.m. 30% i forrige uke - og til langt ut i mars. Dette pga lavt blodtrykk, ryggsmerter og en veldig travel jobb i helsevesenet. Legen ville egentlig s.m. meg 50 %, men det hadde jeg ikke samvittighet til. Hva er det med oss kvinner egentlig?? Hvorfor skal vi få dårlig samvittighet av dette??? Er fryktelig dumt, og vi stresser oss selv ganske mye unødvendig av dette - bortkasta energi! Vi burde heller bruke energien til å kose oss nå i svangerskapet, det varer tross alt ikke så veldig lenge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå