Gå til innhold

kan noen hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 11.juli, men det er jo ikke sikkert jeg føder til termin. Det jeg lurer på er om pappan sin permisjon i forbindelse med fødselen må bestemmes nå el om han bare automatisk får 14 dager fra jeg føder. Han kan jo risikere å få ferie og fødselspermsjon samtidig, eller blir ferien forskyvet da?

Skjønner ikke helt dette her jeg!Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De 14 dagene må ikke bestemmes nå, nei.

Husk at permisjonen de 14 dagene er bare rett på fri, ikke nødvendigvis fri med lønn. Permisjon MED lønn forutsetter at hans arbeidsgiver har en slik ordning. Man får ikke støtte fra det offentlige til den permisjonen, og det er da såvidt jeg vet heller ikke noe skjema som skal leveres inn ifm den, bare ifm den "betalte" permisjonen på minimum 6 uker. De 6 ukene må imidlertid bestemmes i forkant av fødsel, se skjema fra NAV.

Mener det er sånn, ihvertfall.

Skrevet

Den permisjonen kan jo egentlig ikke bestemmes på forhpnd i og med at man aldri vet helt når man føder. Har han ferie når du føder så vil jeg tro at det ikke er noe problematisk å få den ferien igjen senere.

Skrevet

vi er så heldige at han får med lønn fra arbeidsgiver!!!!!

Skrevet

Mininni:

Du skriver at: De 6 ukene må imidlertid bestemmes i forkant av fødsel, se skjema fra NAV.

Det stemmer ikke. Jeg venter om 3 uker og sente inn papirene til NAV før jul. Da ringte jeg dem og hørte om man måtte bestemme når far skal ta sine 6 uker. Det trengte ikke de vite før en måneds tid før.

Vi skal dele det i 2 deler a 3 uker, mens jeg avvikler min ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...