Gå til innhold

Spm. ang. ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestillt time til 3d ultralyd og vi har gledet oss veldig til dette, men nå begynner jeg å lure på om det kan være skadelig for babyen med for mange ultralydundersøkelser.

Jeg vet at det så langt ikke har vært noen forskning som kan påvise skader på fosteret, men det har jo alikevel vært en del debatter ang. dette i den senere tid. Er det noen som har erfaringer eller synspunkter på dette. Vil jo ikke gjøre noe som kan være skadelig, for dette er jo ikke medisinsk nødvendig, men noe man vil gjøre for kos/morro skyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg tror du kan ta det helt med ro. Ultralyd er kun lydbølger som blir reflektert av barnet i magen. Lyd er jo noe vi omgir oss med til daglig, og så vidt jeg vet er det aldri registrert skader på barn pga UL -undersøkelse. Det har jo også vært i bruk i mange år, uten at man har funnet skader eller senskader på oss som har vokst opp. Jeg har ikke fått med meg at det diskuteres at det kan være farlig heller. Svigerinna mi er lege og jobber med UL, og jeg tror hun ville nevnt det om det var tilfelle. Og i Norge er man vanligvis tidlig ute med å kutte ut farlige behandlingsmetoder.

Så kos deg på 3D Ul du. Barnet ditt ligger trygt selv om du tar en sniktitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...