LilleBanan blir storebror Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Vi har kjøpt rn 4 hjuling til lillegull da vi føler at det er mest stødig etc.... Men vi har det maxi cosi bilsetet, tenkte da på å kjøpe en sånn Quinny Speedi for å bruke understellet til bilsetet, greiere med trehjuling på handletur og div.... Pluss at det er lettere å reise med sportstrille på flyturer etc. Når han blir ca 8 mnd kan han jo sitte i sportstrilla. Er jo en del mindre en duo vogna. Er dette smør på flesk eller? Er jo ikke for å overlesse babyen med nye ting men for vår egen comfort Hva tror dere?
tullemor82 Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hei!! Vi har og kjøpt to vogner! Har simokombi og quinny speedi. Har tenkt akkurat det samme som deg, at det er mye lettere å ta med seg speedien på handletur og når enn skal ordne noen små ting=) Har flere venninner som og har gjort akkurat det samme, som syns det er veldig praktisk!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg synes ikke noe om å ha små babyer i bilstolen på vogna - skal de ligge i vogn bør de ligge flatt fram til hvertfall 5-6 måneder. Jeg synes det høres ut som om dere trenger et bæresjal eller en ergosele eller en mei tai. Ikke babybjørn, det er tyngre å bære i. Men det er meg. Det er mange der ute som kjøper og selger vogner over en lav sko det første året. Du finner ut av det for deg. Men det er nok ikke noe å stresse med før ungen blir født!
mamsen72 Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Mannen min sa akkurat til meg her om dagen, "er du klar over at vi har fire barnevogner??", så jeg er kanskje ikke den rette til å svare, men så er dette nr.3 også, da. Vi har en duo/kombivogn som vi kjøpte til nr.1, og i tillegg en kraftig sportstrille, og en kraftig paraply/shopping/reisetrille som vi kjøpte til nr.2, fra før av. Alle de vognene har vært mye brukt, og er fremdeles i bruk. I tillegg har jeg nå kjøpt en Quinny Buzz m/dreamibag for å feste bilstolen på og ha til shoppingvogn mens babyen er liten. I tillegg til disse vognene har vi slitt ut ihvertfall 3 reisetriller på nr.1 (vi reiser mye da all familie bor i flyavstand), så tror nok at du kan regne med å kjøpe noen barnevogner fremover dersom du har tenkt å få flere barn:).
Lille engelen vår Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Hei. Vi har også kjøpt to vogner. En trehjuling, Easy Walker og en 4 hjuling Simo duo. Litt dobbelt opp, men Simo vognen har jeg kjøpt av min søster for nesten ingenting og så hadde vi lyst på ny vogn til vårt første barn. Litt dumt kanskje, men nå ble det sånn. Er nok litt uerfaren så dersom vi skal ha et barn til blir det nok annerledes.
canutten Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Synes det høres ut som tull! til tross for at jeg ikke har mindre enn 7 barnevogner (!!!!??) men det skal sies at jeg bare har kjøpt EN og det var en brukt søskenvogn. En stødig firehjuling er alt du trenger! når du er på handletur har du ungen i handlevogna, eller i bæresjal! når du skal på tur og ungen er 8 mnd, DA kjøper du en trille. da helst en paraplytrille som tar minimalt med plass og som er så billig at det ikke gjør noe om flyselskapet roter den bort.. jeg fikk en gratis, og måtte kjøpe en på forsikringa i spania da den første forsvant på flyet. den kostet 500 kroner og fungerer ypperlig. bruk pengene på noe hyggeligere!
BlåklokkaVest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Tja, smak og behag, men jeg synes det høres litt luksuriøst ut.... Jeg venter nr 3, og har ikke hatt annet enn vår Simo Kombi hele tiden. Vi fikk tilbud om å låne en trille som vi kunne ha med oss på tur, men den har ikke blitt brukt så mye. Fra barna er ca 2 1/2 år klarer de seg jo godt på tur uten vogn. Barnehagen her går på tur uten vogner, og de er ofte på 2-2,5 km hver vei. Ingen som klager. Så de barna som sitter i vogn etter den alder gjør det vel kanskje mest fordi foreldrene synes det er praktisk, ikke fordi de trenger det :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har også tenkt som deg virveli. Har en simo kombi og har tenkt å kjøpe en tre hjuling til ferieturer,byturer etc. Her jeg bor er en egentlig avhengig av to vogner hvis en ikke vil drasse kombivogna til og fra barnehagen hver dag. Her sover de nemlig i vogn ute hver dag i barnehagen fra de er 1 til de er 3 år. Syntes det var veldig praktisk sist å ha to vogner da veslesnuppa var liten . Begge ble brukt kjempemasse Så planen min er å evt kjøpe en oth nå. Å kjøpe til babybagen brukt. Å ha med denne vogna på campingtur i sommer. Da trenger jeg jo strengt tatt ikke flere vogner til babyen. :-)
LilleBanan blir storebror Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2008 Takker for svar alle sammen. Blir nok til at vi kjøper en quinny speedi til 1999 på barnas hus....Fikk jo den duo vogna vi har rimeli billig på kampanje så da slår vi til. Tror det blir kjempe praktisk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå