Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..liker ikke disse kontrollene hvor ungene sjekkes i huet og rævva!

Måles og veies og dømmes etter maler..

Nurket mitt er snart 5 mnd..er lang og god..er kjapp og kvikk..ruller og roterer..griper, tar og kaster..ler og smiler, gråter og prater..

MEN hodeomkretsen hennes var øverst på gjennomsnittet..så vi måtte "passe" på det?

Hva i huleste!!!

Hvor store er deres 5 mnd'inger rundt hodet? Gjerne vekt og høyde i tilegg..

Snuppa mi var 3680 g, 52 lang og 36 i hodeomkrets v/ fødsel..

Nå, er 5 mnd om 10 dager er målene 7650 g, 67 lang og hodeomkrets 44, 5... Er ho virkelig stor?

Det skal sies at min mamma gikk gjennom det samme med både meg og broren min!! Arvelig?

Usj, håper noen kan svare meg!!

Takk jenter..

KLEM

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det er greit å måle og veie ehnne.

hun har alltid ligge lavt på disse målene men egentlig så driter jeg i disse malene.

hun er blid og fornøyd og klarer masse som andre 6 mndinger kan!

når det gjelder hodeomkrets har jeg fått beskjed om at hodet hennes er mindre enn andre sitt, noe mitt oxo var har mamma sagt. så det er vel kanskje arvelig?

Skrevet

Gutten min er 6,5 mnd og er 67,5 lang, veier 7215 og er 41,5 cm rundt hodet. Men han var liten ved fødsel også; 2980g, 49 cm og 33 cm (tror jeg!) rundt hodet...

Han ligger litt under snittet på lendre, enda litt lavere på vekt, men har aldri sett noe kurve over hodemål. Så lenge jenta di følger sin egen kurve, er vel alt ok. Dessuten ikke så lett å gjøre noe med hodemål da. Det vokser nå av seg selv i sitt tempo. Og hodeform er nok arvelig, skal du se, ser i alle fall store familielikheter i min manns familie!

Skrevet

Alle helsesøstre mener forskjellig om alt, men likevel. Min helsesøster sier at hodestørrelsen er arvelig. :)

Skrevet

mi lille tulle var 44.3 på 6mnd. ingen som har komentert dette. men var jo en mnd eldere da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...