strekkmerketrollet Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Trenger å gå ned 10kg.. helst akkurat NÅ! hehe... men er så redd for å miste melk.... babyen er 4,5mnd og fullammes.. (begynte med 1 ts grøt i går, pga liten vekt oppgang) Vil jeg miste melk om jeg setter i gang med slanking? Er det noen slanke metoder som er bedre en andre nr en ammer?
~sjiraff~ Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hvis du slanker deg på en naturlig og sunn måte så er det ingen fare. Spis sunt og tren. Man bør ikke gå ned mer enn 0,5-1 kg i uka.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Spis riktig mat fordelt på mange måltider (5 - 6 ganger om dagen). Hold deg unna "dårlig mat" og godteri. Videre bør du være flink til å bevege deg. Trille turer etc.Ingenting av dette er farlig selv om du ammer og du vil nok snart se at det hjelper. Lykke til, hilsen en i samme situasjon.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Normal vektnedgang er normalt og sunt, men hard slanke kur bør man unngå.Spis sunn mat og beveg deg :-)
Ravna Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Mener det er noe med at slanking gir avfallsstoffer i melka? Vekttap er i alle fall ikke ensbetydende med å miste melka. Jeg raste ned 10 kilo da jeg ammet (var tilbake på utgangspunktet noen dager etter fødsel, og så gikk jeg ned enda ti kilo), men hadde melk i mengder. Jeg fullammet en liten slukhals, og pumpet samtidig 500-700 ml i døgnet til Morsmelksentralen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå