Gå til innhold

Dere som har hatt barndåp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye brukte dere på barndåpen? allt i allt? mat,lokale, ?

Med første mannen brukte vi ca 10 000 tusen.. 40stykker

Å nå skal andre mannen døpes i mai.. 30stykker..

Så er litt nyskjærrig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi var 25, lånte lokalet gratis.. laget koldtbord selv. brukte sikker 2000 kr..

Skrevet

Oj. Det var mye. Vi hadde kun nærmeste familie, pluss et par til, så vi var kanskje 15 stykk, pluss! (Kom innom et par til). Vi hadde dåpsfeiringen hjemme hos mine foreldre, i min hjemby. Bestilte et par kaker, pluss at jeg bakte et par selv.

I tillegg bestilte jeg snitter. Tror nok ikke det kom på mer en maks et par tusen totalt....! Pluss hotell for vår del da :) Men sånn mat, kake og drikke, ble det nok ikke mer en noen tusenlapper nei!

Skrevet

vi brukte lite.. var 23 stykker..

lokale - 500.-

middag - bestemoren min laga den, som en del av gaven..

kaker - moren min bestilte to dåpskaker. også var det et par tanter av mannen min som gjerne ville bake litt også..

kjole - det har vi, så slapp og leie..

blomster og dekorasjoner - blomster plukka vi selv, hadde dåp i august så var så mange fine blomser ute da:) kjøpte inn stearinlys, servietter og duker. kosta vel 350 til sammen kanskje..

også kjøpte vi inn to kasser brus, kaffe, sukkerbiter, sjokolade og sånn.. kosta ikke mange lappene det heller..

Skrevet

Tror vi endte opp på et sted mellom 2000 - 3000 kr. Vi leide lokale, men fikk låne dåpskjole, og alle hjalpt til med kaker. Vi hadde en kjempe fin og personlig dag som vi alle husker med et stort smil om munnen.

Skrevet

heldig dokk va då.. Eg finn ikkje nåkka lokal ledig i mai her, så e mått bestill resturang i neon tima, å det kommer på 7500. før 30 stykka

Skrevet

Vi var kun nærmeste familie (bestiser og tanter/onkler, dvs 13 m. dåpsbarnet), kjolen går i arv i mannen sin familie så den var gratis, var ute og spiste og det kom seg vel på ca 5000, kaffe og kaker hadde vi hos mine foreldre så det kostet ingenting :-)

Så i motsetning til dere kom vi billig fra det.

Skrevet

VI var vel ca 30 stk.. Dåpskjolen arvet han etter pappaen sin, lokalet var huset til svigermor, dåpskaken fikk vi av svigermor, mamma bakte og jeg bakte, og koldbordet laget jeg selv.. så kom på ca 2000:)

Skrevet

Vi hadde dobbel dåp, var ca 30 stykkr og betalte 5000 kr hver..

Skrevet

Kom på ca 3000 kr. Lokalet kostet 400kr, kjole hadde vi, kake 400kr (bakte resten selv), servietter og bordkort ca 500 (bestilte fra noespesielt.no og eurofoto), duker og lys ca 250 kr, blomster 200kr, også mener jeg vi brukte ca 1500 på all maten (koldtbord og kakebaking) og mineralvann....

Skrevet

og vi var 29 stykker

Skrevet

Vi hadde navnefest, men uansett:

Navnefestseremoni i rådhuset: kr 1200,-

Lokale: 0,-

Mat: ca kr 3700,-

Brus: ca kr 200,-

Kaker: kr 280,- (fikk "sponset" en annen kake og bakte selv 2)

Ny strømpebukse til jenta vår: kr 70,- :)

Kaffe: ca kr 40 kr (?)

Ny duk: kr 300,-

Roser: kr 150,-

Det var vel alt.... ;)

Skrevet

Oj, og jeg syns VI fleska til denne gangen, med ca 3000kr for rubb og rake... (vi var ca 30stk)

Skrevet

vi var 35 stk, og jeg brukte vel ca 2000 kan jeg tenke meg

vi lagde all maten selv, rundstykker med pålegg

bakte masse kaker selv, og fikk av tanter og slikt

lokalet kosta 500 kr å leie

dåpskjole har vi som går i arv

maten/brusen kom vel på ca 1500

og brukte 500 kr på blomster

Skrevet

Får ikke helt regnestykket ditt til å gå opp jeg, litakine og Theodor...

Skrevet

Vi brukte(40 stk);

Leie av lokalet: 500

Koldtbord: 6500

Drikke: 1000

Kaker: 800 (bestile dåpskake m bilde + kransekake)

Blomster, pynt + diverse: 1500¨

Ble dyyrt ja.

Skrevet

Vi var bare nærmeste familie (16 stk med dåpsbarnet - 12 voksne) og hadde det hjemme.

Vi bestilte ferdig koldtbord til 20 personer (ja, det var altfor mye!) for 3000,-, dåpskaken kostet 500,- og på pynt ol brukte vi vel 1500,- tror jeg... Kjøpte ellers inn brus, snacks, litt annen kaffemat ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...