2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Hvor mye brukte dere på barndåpen? allt i allt? mat,lokale, ? Med første mannen brukte vi ca 10 000 tusen.. 40stykker Å nå skal andre mannen døpes i mai.. 30stykker.. Så er litt nyskjærrig..
Poteto Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 vi var 25, lånte lokalet gratis.. laget koldtbord selv. brukte sikker 2000 kr..
Dotten Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Oj. Det var mye. Vi hadde kun nærmeste familie, pluss et par til, så vi var kanskje 15 stykk, pluss! (Kom innom et par til). Vi hadde dåpsfeiringen hjemme hos mine foreldre, i min hjemby. Bestilte et par kaker, pluss at jeg bakte et par selv. I tillegg bestilte jeg snitter. Tror nok ikke det kom på mer en maks et par tusen totalt....! Pluss hotell for vår del da Men sånn mat, kake og drikke, ble det nok ikke mer en noen tusenlapper nei!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 vi brukte lite.. var 23 stykker.. lokale - 500.- middag - bestemoren min laga den, som en del av gaven.. kaker - moren min bestilte to dåpskaker. også var det et par tanter av mannen min som gjerne ville bake litt også.. kjole - det har vi, så slapp og leie.. blomster og dekorasjoner - blomster plukka vi selv, hadde dåp i august så var så mange fine blomser ute da:) kjøpte inn stearinlys, servietter og duker. kosta vel 350 til sammen kanskje.. også kjøpte vi inn to kasser brus, kaffe, sukkerbiter, sjokolade og sånn.. kosta ikke mange lappene det heller..
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Tror vi endte opp på et sted mellom 2000 - 3000 kr. Vi leide lokale, men fikk låne dåpskjole, og alle hjalpt til med kaker. Vi hadde en kjempe fin og personlig dag som vi alle husker med et stort smil om munnen.
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2008 heldig dokk va då.. Eg finn ikkje nåkka lokal ledig i mai her, så e mått bestill resturang i neon tima, å det kommer på 7500. før 30 stykka
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Vi var kun nærmeste familie (bestiser og tanter/onkler, dvs 13 m. dåpsbarnet), kjolen går i arv i mannen sin familie så den var gratis, var ute og spiste og det kom seg vel på ca 5000, kaffe og kaker hadde vi hos mine foreldre så det kostet ingenting :-) Så i motsetning til dere kom vi billig fra det.
mammatilTHEODOR:) Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 VI var vel ca 30 stk.. Dåpskjolen arvet han etter pappaen sin, lokalet var huset til svigermor, dåpskaken fikk vi av svigermor, mamma bakte og jeg bakte, og koldbordet laget jeg selv.. så kom på ca 2000:)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Vi hadde dobbel dåp, var ca 30 stykkr og betalte 5000 kr hver..
Mersa og gutta <3 Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Kom på ca 3000 kr. Lokalet kostet 400kr, kjole hadde vi, kake 400kr (bakte resten selv), servietter og bordkort ca 500 (bestilte fra noespesielt.no og eurofoto), duker og lys ca 250 kr, blomster 200kr, også mener jeg vi brukte ca 1500 på all maten (koldtbord og kakebaking) og mineralvann....
Makkapakka Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Vi hadde navnefest, men uansett: Navnefestseremoni i rådhuset: kr 1200,- Lokale: 0,- Mat: ca kr 3700,- Brus: ca kr 200,- Kaker: kr 280,- (fikk "sponset" en annen kake og bakte selv 2) Ny strømpebukse til jenta vår: kr 70,- Kaffe: ca kr 40 kr (?) Ny duk: kr 300,- Roser: kr 150,- Det var vel alt....
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2008 #13 Skrevet 5. februar 2008 Oj, og jeg syns VI fleska til denne gangen, med ca 3000kr for rubb og rake... (vi var ca 30stk)
litakine og Theodor Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 vi var 35 stk, og jeg brukte vel ca 2000 kan jeg tenke meg vi lagde all maten selv, rundstykker med pålegg bakte masse kaker selv, og fikk av tanter og slikt lokalet kosta 500 kr å leie dåpskjole har vi som går i arv maten/brusen kom vel på ca 1500 og brukte 500 kr på blomster
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Får ikke helt regnestykket ditt til å gå opp jeg, litakine og Theodor...
~Milly~ Skrevet 5. februar 2008 #16 Skrevet 5. februar 2008 Vi brukte(40 stk); Leie av lokalet: 500 Koldtbord: 6500 Drikke: 1000 Kaker: 800 (bestile dåpskake m bilde + kransekake) Blomster, pynt + diverse: 1500¨ Ble dyyrt ja.
*Rutletutt* Skrevet 5. februar 2008 #17 Skrevet 5. februar 2008 Vi var bare nærmeste familie (16 stk med dåpsbarnet - 12 voksne) og hadde det hjemme. Vi bestilte ferdig koldtbord til 20 personer (ja, det var altfor mye!) for 3000,-, dåpskaken kostet 500,- og på pynt ol brukte vi vel 1500,- tror jeg... Kjøpte ellers inn brus, snacks, litt annen kaffemat ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå