SiSa Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har en datter på 10 mnd. Hun er fysisk veldig aktiv. Hun kryper, reiser seg opp når hun holder seg i noe- og har også begynt å gå litt når hun holder seg i bordet. Når hun leker med noe ligger hun enten på magen eller står på begge knærne. Men... hun klarer ikke sitte på gulvet uten støtte. Burde hun ikke klare det nå når hun er 10 mnd???!? Jeg har tidligere vært kontakt med helsesøster pga jeg synes at hun har vært litt stiv i rygge. Når hun var mindre hadde hun en tendens til å skyve skulderbladene bakover og magen frem. Jeg hadde ofte probl. med ammingen siden hun var så stiv. Lurer nå på om det kan være en sammenheng med at hun ikke klarer å sitte!? (På helsestasjonen ble vi avfeid med at ting så greit ut) Når begynte ditt barn å sitte?
hallais Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hei! Har ei datter på tre år og jobber på småbarnsavdeling i barnehage. Min datter satt med støtte når hun var ca. seks måneder, og kort tid etter uten støtte. Jeg hadde villet kontaktet helsestasjon igjen ev. lege og insistert på å få henvisning og så få en fysioterapeut til å se på henne. Du kjenner ditt barn best, og ikke noe vits å gå rundt å lure når det går an å få svar fra fagfolk! Lykke til!!
Brummeline3barnsmor Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 mine satt selv da de var 6-7 mnd
grolla Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Rundt seks mndr. Synes absolutt du bør sjekke opp dette. Det er sikkert noe som kan greit kan avhjelpes, men jeg hadde også undret, hadde jeg vært deg!
vanillaface Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jenta mi satt først når du var 12 mnd. Men hun er svært hypermobil og svak i musklene så hun har vært sein i alt. Men det er heller ikke unormalt å ikke sitte når hun er 12 mnd. Alle barn er svært forskjellige. Men siden jenta di gjør andre ting som barn på 10 mnd gjør i større eller mindre grad ville jeg ikke vært så veldig bekymra. Jeg tok min jente til fastlegen vår og ble henvist til nevrolog og barneortoped derfra. Det er ikke så mye helsesøster kan gjøre, så jeg anbefaler deg å ta en tur til legen. Det er bedre å ta en tur for mye enn forlite. Og det er ikke noe gøy å gå rundt å bekymre seg for disse små
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 6-7 mndr tror jeg, men det er veldig forskjellig fra barn til barn. Går i samme gruppe med en på helsestasjonen som er som datteren din, veldig flink og "framme" på alt annet men klarer ikke å sitte alene annet enn når han sitter på knærene. HS sa dette var helt normalt da det er ¨så foskjellig hvordan barna utvikler seg.
Gjest mphs Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Tror hun var 8 eller 9 mnd når hun satte seg opp selv og satt uten støtte. Vi hadde da ikke latt henne sitte med støtte før hun klarte det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå