Gå til innhold

"mitt barn gjør ALDRI noe galt!"foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom bare til å tenke på det når jeg leste innlegget om oppdragelse, ikke at jeg mener noen her har denne holdningen, men vet jo om andre foreldre som er slik. Kjenner dere noen som har unger som, ifølge barna og foreldrene, aldri er med på gale ting, aldri gjør noe galt, og alt som skjedde var alltid noen andres feil? Tenker da gjerne på litt større unger enn 2-3 år, men barnetmitt.com har så fryktelig liten trafikk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren til venninnen min var sånn. Hennes barn gjorde aldri noe galt, og når de beviselig gjorde det var det alle andres feil. Selv da sønnen hennes i tenårene var med på å knuse rundt 20 parkerte biler, var det ikke han som hadde skylden for at det hendte.

Skrevet

hehe..huff..ja sånne : "Mine englebarn og andres jævelunger-folk" :-DD

I hvertfall moro når folk som selv har unger på 0-3år kommer med uttalelser.. Jeg har en 9åring, og JA, det hender han gjør ting han ikke har lov til, han er snill og grei stort sett, men gutter finner gjerne på fanteri lell, noe med at de kan finne på lite gjennomtenkte ting når de er i en gruppe og skal tøffe seg for hverandre.

Ellers er han i grunn en veloppdragen gutt, men de aller fleste unger gjør fanteri uansett hvor godt oppdratt de er..å tro noe annet er fryktelig naivt av foreldrene. Men det er forskjel på fanteri og direkte jævelskap og feks mobbing av ande unger, vold etc...det kan jeg i hvertfall stå inefor at min gutt ikke gjør, og hadde han gjort noe sånt så hadde det fått rimelig store konsekvenser for ham også.

Skrevet

Mine to jenter gjorde faktisk aldri noe "galt", da de var små.

Den yngste har aldri hatt et eneste raserianfall, og den eldste hadde kun 1.Da var hun 3,og nektet ha på støvler...

De var lydige og greie. Har faktisk aldri hevet stemmen til dem som små.

Den eldste fikk følgende skussmål fra 1.klasselæreren sin;Hun er kjemisk fri fra å mobbe andre eller være ekkel.

Hun var ei sol dagen lang.

..men de ble tenåringer etterhvert ;o)

Men jeg vet godt hvordan det er å være mor til barn som finner på alt mulig rart.Og jeg unnskylder det ikke.

Gjør de noe galt,må de jo stå til rette for det.

Skrevet

Ungene mine er fortsatt små, så foreløpig er det ikke et problem. Husker bare fra jeg var liten at enkelte foreldre var hellig overbeviste om at deres avkom ikke kunne gjøre noe galt - og dersom de var med på noe galt, var det noen av oss andre som hadde tvunget dem med, uansett hva alle andre måtte si c",)

Skrevet

Hehe, bruttern er et sånt barn.

I mammas øyne gjorde han ALDRI noe galt...

Skrevet

Ooo elsker de da jeg møtter dem!!!

For det første gjør aldri deres barn noe feil, for de andre hvis de gjør noe feil ble de provosert til å gjøre det av mitt barn, de anntar at alle barn er like så de skjønner ikke hvorfor barnet mitt er viltert ( ustyrlig mener de) og til slutt skal de gjerne bevise at de helt klart gjør en MYe bedre jobb en meg fordi deres barn er såååå rolig og en ren fryd...

Det artigste er å se de svelge kameler når det faktisk er klart at deres barn ikke er engler allikeve og jeg får den store æren av å påpeke det..

Kanskje unødvenig å si, men "mitt barn gjør aldri noe galt"-foreldre er ikke i min nærmeste vennekrest...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...