Gå til innhold

hvordan vasker dere lammeulls skinnene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et par fra ikea (langhåret) også et korthåret. Kan en hive de i maskinen på ullprogram?

Det står at de skal håndvaskes men uuuuuurk........ Orker ikke det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et korthåret sauseskinn (og en sausskinnspose). Begge de har jeg vasket på kort ullprogram i vaskemaskina. Bruk kun egnet vaskemiddel for sauseskinn som man får kjøpt der de selger sausskinn, ev. Fru Lyng, Barnas Hus o.l.

Vasket det på 30 grader. Latt de ligge å tørke på et klesstativ. Ikke henge. De har blitt like fine igjen. Men disse står det heller ikke håndvask på da.... :) Går sikkert fint, om ikke så kostet de kanskje ikke all verden???

Verre med sauseskinnsposer, da de ofte er dyyyyre :)

Skrevet

Først og fremst vasker jeg saueskinnene til småtten skjeldent, helst bare ved uttissing\bæsj eller spy. Utenom det bruker jeg saueskinnsbørsten, denne gjør ullen fluffy og fin og får den hvit igjen.

Men når ulla skal vaskes, legger jeg den i bunnen av dusjen, dynker den med lunket vann (30 grader, fingervarmt) og gnir deretter inn i milo. Skummmer det godt opp, før jeg skyller grundig, og tilsetter litt skyllemiddel fra Milo med lanolin. Skyller godt igjen, og henger opp til drypptørk. Beste er å legge det på et tørkestativ, da beholder det fasongen best (i allefall på den fra IKEA, de er litt tynnere enn f.eks fra Kid)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

IKEA skinnet har jeg vasket med milo 30% -ullprogram i maskin.

Kaiser ullposen min er så dyr at den tør jeg ikke vaske!!!! Den bruker jeg kun en vaskeklutt på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...