Gå til innhold

Didrik har hatt ørebetennelse =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært syk i helgen, men feber og forkjølelse. Så i dag når vi sto opp var det kommet væske ut av øret hans. Skulle til HS så spurte der hva det kunne være, og hun mente at han hadde hatt ørebetennelse og at det hadde gått hull på tromhinnen. Snakket med legen og skal inn i morgen. Men han er i mye bedre form nå da, bare masse snørr og liten matlyst. Godt å slippe det trykket i øret sikkert =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars liten gutten din da.

Snuppa her hadde ikke ørebetennelse før nå rett før jul. Hun er jo i overkant av 2 år, så hun klagde på øre sitt. Godt når de kan prate. Dagen etter hadde det sprukket hos henne også, og rent ut. Vi fikk penicilin......! Pluss at vi skulle bruke nesespray om hun var snørrete og tett. Dette fordi både nese, øre og svelg "henger" jo sammen. (Vi har ikke fått penicilin eller antibiotika de 2 siste omgangene med ørebetennelse, da de helst ikke vil gi noe, og crp'en ellers er fin).

Vil tro at mye av trykket hans er borte nå ja. Vi har hatt 2-nesten 3 omganger siden.... Skjønner ingenting. Jeg har aldri hatt ørebetennelse, men sambo var ørebarn som liten. Hun det fortsetter sånn, må vi sikkert legge inn dren. Bedre enn at hun får ørten betennelser og mange arr på trommhinnen, som kan gi nedsatt hørsel.

Ha det i bakhodet du også!

Masse god bedring!!!

Skrevet

Fikk dere pencilin når det hadde gått hull på? Fikk beskjed om at da var det ikke noe som skulle behandles jeg. Bruker saltvannsdråper litt på didrik jeg da, men det funker jo ikke.. Er glad for at legen skal følge det opp i allefall. Fikk beskjed om at vi skulle tilbake etter 4-6 uker også, for å se om det har grodd riktig. Og det er jo bra =)

Storesøs hadde en del ørebetennelser da hun var liten, men ingen etter fylte 2 år tror jeg. Var snakk om dren der også, men da ble det stopp på ørebetennelsene også gitt hehe.

Skrevet

Ja faktisk. Selv om det rant gørr ut av øret, så fikk vi penicilin......! Men ikke de 1, 5 siste gangene... he, he. Vet hun har hatt en til, og i helga klagde hun nok en gang over øret sitt og var hjemme mandag (derfor jeg skriver en halv gang), men vi var ikke til legen for en ev. bekreftelse. Hun hadde ikke feber, og å dra dit får en ev. bekreftelse, men at ikke noe annet kan gjøres alikevel, det "gadd" vi ikke. Får håpe det blir slutt nå ja. Huff. Å sette inn dren må være noe "dritt", men bedre en ørten ørebetennelser da.

Vi fikk beskjed om å komme tilbake etter 14 dager vi, for å sjekke at alt var ok, og at det ikke lå igjen noe væske inne i øret....!?

Kroppen til søstra de tok i hvert fall til vett og sluttet med dette ørebetennelse-tullet... he, he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...