Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Vi feirer ikke noen av dagene. Er av den meningen at man ikke trenger noen spesifik dag for å feire mor, far og kjærligheten. Samboeren er også av denne meningen.
høstbarn:) Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Vi feirer morsdag, farsdag og valentine. Morsdag og farsdag: gammel tradisjon i familien min. Valentine: koselig. Men vi er generelt glad i å feire dager! Mannen min elsker 17. mai:D Han er litt rar sånn. Tror kanskje han gjør det litt i protest fordi mora og søstra misliker 17. mai og jula. (!!!!!!) Vi eeeeelsker julen. Og vi eeeeeelsker bursdager.
Kaffemocca Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Vi feirer morsdag og farsdag, men valentines day er bursdagen til sambo så da har vi feiring av andre grunner=)
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Så hva skjer den dagen poden kommer stolt hjem fra barnehagen med selvlaget kort til verdens beste mamma? Putter du det tilbake i sekken og sier "nei, vi feirer ikke slike dager"?
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Vi feirer morsdag og farsdag, syns det er kos jeg, og både jeg og mannen er vannt til dette hjemmefra. Valentines feirer vi ikke
Fire småtroll Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har vokst opp med at på farsdag og morsdag lager vi et kort/tegning og baker en kake, synes det er en koselig tradisjon jeg. Ikke dyre presanger og masse styr, men vi koser oss litt ekstra sammen. Har ingen betenkeligheter med å videreføre den tradisjonen til mine barn. Valenitne feirer vi ikke, er litt for gamle tror jeg, men ser jo at de unge nyforelskede tar til seg denne dagen. Jeg synes det er kjempesøtt når en flau guttevalp på 17 år kjøper valentineskort og en bamse til kjæresten sin.
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 Nei da smiler jeg mitt bredeste smil og sier tusen takk snuppa for at du har lagd kort til mamma. Og henger kortet på kjøleskapsdøra =))
anni69 Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Nei, vi feirere ikke. Synes dette er dager for handelsstanden, men selvfølgelig tar vi imot tegninger om snuppa hadde kommet med de på en av disse dagene...
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Ikke slik handelstanden helst vil det i hvertfall ;-)
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #11 Skrevet 5. februar 2008 Jeg pleier å gi kjæresten min et kort på valentines day, mer gjør jeg ikke ut av den dagen. Farsdag og morsdag har vi aldri feiret, men har som regel vært hos mine foreldre på vanlig kaffebesøk disse dagene. Men siden jeg ble mamma 1. januar i år så skal min første morsdag feires:) Kommer til å feire sambo's første farsdag også. Det er jo litt stas når det er første gangen da:)
little old lady hoo Skrevet 5. februar 2008 #12 Skrevet 5. februar 2008 Ja vi feirer morsdag og farsdag. Det feires hele dagen til ende. Frokost på senga, kake, og den utvalgte får velge hva vi skal gjøre den dagen. Han/hun får velge sin favoritt til middag, og far får kort. Jeg laget kort til far fra den aller første farsdagen hans. Da var eldstemann 14 dager gammel og jeg tegnet omrisset fra den lille knyttneven hans i kortet, som hilsen. I dag tegner ungene selv hendene sine i pappas kort og skriver navnet sitt ved siden av. Jeg syns det er en helt nydelig tradisjon, og gleder meg til å kunne se gjennom alle kortene en dag. Denne tradisjonen kommer vi til å ta vare på iallefall til ungene er ute av huset, så får vi se, kanskje får vi hendene til barnebarna om mange, mange år )
selfangerkjerringa Skrevet 5. februar 2008 #14 Skrevet 5. februar 2008 Det er akkurat slikt forhold jeg også har til morsdag og farsdag, +tile+ Vi har feiret dagene så lenge jeg kan huske, og det har ingenting med handelsstanden å gjøre. Det eneste vi kjøper er ingredienser til kaken, og papir til kortet.
Gjest irismor Skrevet 5. februar 2008 #15 Skrevet 5. februar 2008 Hverken samboerens eller min familie har feret morsdag og farsdag. derfor har vi heller ikke tatt denne "tradisjonen" med oss videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå