Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Ser du har en liten som sliter med eksem..... All fysisk sykdom trenger stort sett behandling innenfra. Å smøre på utenpå kroppen demper kun symptomer og tar sjelden tak i årsak... Anbefaler deg på det varmeste å ta ham med til en dyktig homeopat. Har selv erfaring med dette med min eldste som også tidlig fikk eksem som klødde fryktelig. Vi prøvde homeopati med stor suksess. Takket nei til alt som het kortison fra legene og valgte å prøve homeopati. Husk at kortison gjør huden ennå tynnere ved langtidsbruk.... Håper dere gir det en sjanse!!!
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Sprellepellemamma- jeg har ei svigerinne som bruker jursalve..ha ha.. du hørte riktig. Den kjøper du på felleskjøpet og funker superduperfint på eksem hud- hun har skikkelig eksem med puss i... Hun ser mye bedre ut nå. Lykke til med lille sprellegutten
dritgrei hei hei! Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 den samme mannen som har funnet opp den jurkremen, har funnet opp en krem for folk også, og det er den jeg snakker om... men jeg vet at den jurkremen hjelper også :-)))) heia felleskjøpet!
Sprellemamma Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Jursalve???!! Spenol da?? ;-D Vet ikke helt om jeg går på den. Men skal prøve div fuktighetskremer etter tur for å se om noen virker, så hvorfor ikke! :-) Men hvor i allverden er det felleskjøp på vestlandet? Homeopat har jeg tenkt på, men er litt usikker. Har hørt så forskjellige erfaringer fra det. Leste et sted at det ikke hadde særlig effekt på eksem. Men nå sier du det motsatte! Og jeg er åpen for alternativ medisisn, må bare finne en som er dyktig/seriøs. Jeg tar imot alle tips, så får vi se hva vi gjør. Er skeptisk til kortison selv, men for tiden er det desverre det eneste som har hjulpet. Takk for at dere engasjerer dere!
frøydis m/ 4 Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Felleskjøp finner du i nærheten ved å søke på gule sider. Det pleier åvære et et eller annet sted....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er vel kanskje den her inne som heier mest på homeopati. Grunnen er at jeg har brukt det selv og har brukt det på barna mine i alle år. Eldste er nå 20 og det er ganske mange år siden hun var type 3 mnd og eksembarn:-) Jeg valgte å gi det en sjanse, for legene kunne bare pøse på med kortison, noe jeg absolutt ikke ville bruke. Heldigvis så funket det bra og jenta har vært kvitt det siden:-) En annen ting som er viktig for disse eksembarna er tilskudd av fettsyrer, for det virker som innvendig smøring. Noen kan faktisk også bli verre av å gå med røde klær!!! Tro det eller ei. Også av rød mat, men nå er vel han ikke igang med så mye mat annet enn grøt og melk ennå:-) Alt man smører utvendig vil kun lindre kløe og ubehag, ikke gå på årsak. Det synes jeg er superviktig når man behandler nemlig. Symptomer er jo bare en veiviser til årsaken......om du forstår hva jeg mener:-) Kortison vil hjelpe mens du bruker det, men så kommer ofte eksemet tilbake etter en stund uten....dessverre.... Håper du kan finne en dyktig homeopat der dere bor:)
Plutseliten :) Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Vår minstemann slet med det samme.Vi smører med Decubal morgen og kveld...og etter at han begynte med en teskje Eskimo omega 3 for kids...(kjøpes på helsekost og smaker tutti frutti) så har det forsvunnet helt!! Er bra for mye annet også det da... Jeg anbefaler det veldig! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå