Gå til innhold

Forsent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 27.. har hat et crappy kosthold og har ikke mosjonert i det hele tatt siden jeg fant ut at jeg ble gravid!!! Såe.. jeg har lagt på meg en goooo del, kan du si!!

Ehm.. såe.. lurer på om det er forsent å begynne å trene osv nå??

siden jeg er såpass langt på vei??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er aldri for sent... :) bare husk å lytt til kroppen din du og ikke press deg for raskt :)

nei,dette kan være en vidunderlig dag til å starte med trening og en bedre livsstil :)

lykke til!! :-D

Skrevet

Det er vel aldri for sent å begynne å trene :-) Men er vel ikke lurt å begynne knall hardt, heller forsiktig med å gå turer e.l. Kanskje er det et treningssenter e.l. i nærheten som har grupper for gravide?

Selv har jeg også vært litt sløv, rett og slett fordi jeg ikke har vært i form, og da jeg ble bedre fikk jeg småblødninger og beskjed fra legen om å holde meg i ro. Men nå er formen endelig ganske bra, så i ettermiddag skal jeg på trening for første gang siden jeg fant ut at jeg var gravid i november (er 16+1 i dag)! Blir nok stort sett bare oppvarminga jeg blir med på, men det er jo bedre enn ikke noe :-) Og mye mer sosialt enn å sitte i sofaen :-) Gleder meg masse, og det er nesten det beste med det hele!

Lykke til!

Skrevet

Nei dete r aldri for sent!!! begyn med å gå en tur noen ganger i uka, kanskje du orker gå en tur daglig etter hvert. Det vil bedre hele systemet ditt, sirkulasjon, oksygenopptak, transport av slaggstoffer, kondis- og babyen vil nyte godt av din bedrete form. Ang kosthold så er det bare å bestemme seg for hva som er viktig for deg- kostholdet ditt vil påvirke hele utviklingen til barnet, og er det ikke viktig for dge å få et sundt barn? Man vet jo at kostholdet til mor påvirker både vekta til barnet og andre ting, som allergier/astma og tom. iq! Begynn med å handle frukt og grønt når du er på butikken, og ta deg jobben med å dele frukt og grønnsaker i biter- da spiser man mye mer av det. Kan også begynne dagen med å spise litt frukt før frokost. Brød med egg eler kjøttpålegg el ost er jo ok til frokost, lunsj g kvelds. Eller frokostbladinger som Go'morgen med biola. Middagen er kanskje der det er lettest å slurve, særlig hvis man er sliten og utsultet etter jobb så kan man fort ty til ferdigløsninger. Men det trenger ikke ta så lang tid å lage ok, sund mat. Vil sterkt anbefale en kokebok som heter "365 retter på under 30 min"! den har jeg, for jeg hater å bruke mye tid på å lage mat, og det er en ekstra motivasjon å vite at al i den boka helt sikkert er raskt å lage! Bare husk å finn en oppskrift kvelden før og handle det du evt mangler:) Selv om du bare har 2.5 mnd igjen, kan det gjøre utslag på babyens form og ikke minst vekt (som kommer nå på slutten) om du passer på at h*n spiser riktig:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...