Gå til innhold

dere som mener dere har vært flinke til å oppdra....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere på rampete unger som uoppdradd da??

Tror det heller går på personlighet jeg...(og selvfølgelig grensesetting)

Den eldste jenta mi er veldig pliktoppfyllende, snill og grei. har aldri gjort noe galt og gjør som foreldrene sier.

Jente nr 2, gjør som hun selv vil. Griser og grapser og roter. Ingen som har fått så mye tilsnakk som henne, men hun gjør som hun vil uansett.

Vil bare si at det er ikke alltid det er oppdragelsen som mangler;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror egentlig ikke alt kan skyldes på oppdragelse jeg da..

barn vokser opp,pusher grenser,og utagerer alt ettersom..

Skrevet

Nei, tror det er som du sier at et går mye på personlighet..

Men mest av alt går det på oppdragelsen..

Sitter faktisk og leser bok om grensesetting, og har lært meg en hel del =)

Skrevet

Enig! Mine to har samme foreldre, samme oppdragelse. Den ene gjør alt det vi sier, rydder opp etter seg, sitter på fanget og koser og er snill og flink. Den andre hører aldri hva vi sier, gjør alltid det hun ikke får lov til, roter noe helt forferdelig, rydder aldri opp etter seg, vil ikke sitte på fanget og kose i det hele tatt. Hun bare raser rundt rett og slett... Er så redd for at den yngste skal ta etter den eldste... Føler at jeg ikke bruker noe tid på å oppdra den yngste - hun er selvoppdragende, men den eldste bruker jeg masse tid til å prøve å oppdra og mislykkes så til de grader... :-(

Skrevet

Men det kan ha noe med omgivelsene og, to søsken av samme foreldre med, tilsynelatende, samme oppvekstvilkår kan bli forskjellsbehandlet av foreldrene, uten at det er meningen også.. Og denne forskjellsbehandlingen kan oppleves forskjellig.

Tenk på forskjellene det er på førstefødte, mellomste minstemann osv...Det har mye med "behandlingen" de får, kombinert med personlighet og gener osv..

Skrevet

Noe er medfødt personlighet, men svært mye er lært eller pga mangledne "rettledning" av foreldre. Spørs på alder også selvsagt. Er forskjell på en 4åring og en 10åring.

Har en snill og grei gutt, men han gjør ting so irriterer meg til tider han også på tross av at jeg holder en viss "disiplin" og gir det jeg mener er en god oppdragelse.

Det virkigste er hvordan de oppfører seg når de er hos andre..og hadde min 10åring rapet og griset ved matordet så hadde han nok pent måtte holde seg hjemme, sånn for å sette det på spissen. 2åringen er en gris ved matbordet ennå..men sånn er de minste...vet hun lærer seg "bordskikk" etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...