junijente fikk julijente Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Jeg er støttekontakt for 3 gutter på 10-11 år og stemor for en gutt på 12, så hverdagen min krever litt aktivisering til tider. Men nå har jeg begynt å lure litt på hva jeg kanskje ikke bør delta så mye på etterhvert. Hadde et innlegg her hvor jeg forsto at jeg ble nedstemt på å tro jeg skulle kjøre go-kart, men hva tror dere om aktiviteter som: bowling (er det f.eks å regne som tungt?), aking på kjelke/rumpeakebrett, sklier (i lekeland osv), trampoline (vet det sies man ikke skal hoppe, men hvorfor?), fotball o.l.? Har fått med meg at svømming er bra, men hva da med å hoppe fra stupebrettet? Blir litt smågal av alt jeg har lyst til, men ikke tør jeg... Alle innspill på lurt/ikke lurt mottas med takk :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Bowling er helt greit. Fotball er veldig risikabelt dersom du får en hard ball i magen (men vet det er en del som sparker til de er ca 3 mnd på vei).... Sklier vil jeg tro er helt greit og aking - hvorfor ikke egentlig??? Du må vel egentlig føle litt på det selv, men ting som kan føre til vonde fall, baller i magen osv er ikke bra. OG dersom du kjenner at det ikke er behagelig når du gjennomfører en aktivitet så gi deg med det!
ninanja Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Du bør ikke gjøre ting som kan innebære en risiko for fall. Tenk om du sklir av akebrettet og lander på magen? Eller rett inn i et tre? Man kan falle av trampolina, lande forkjært på magen osv. Jeg ville ikke dratt på aketur eller hoppet på trampoline. I et lekeland er det fort gjort at noen durer rett inn i deg. Det er ikke meningen å være snusfornuftig, men det er så lite verdt det hvis noe skulle skje! Guttene skjønner nok at du må ta det litt med ro pga babyen i magen. Er usikker på hopp fra stupebrett - spør i svømmehallen. Bading er jo deilig og gøy uansett. Gå på kino eller teater Dra til en besøksgård og se på dyra Grill pølser i skogen Dra på hyttetur Gå på museum (teknisk museum eller andre) Bak eller lag mat sammen
junijente fikk julijente Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2008 Takk for innspill :-) Jeg tar fortsatt gjerne i mot flere synspunkter... Og er det noen som vet HVORFOR man ikke skal hoppe? Legen min mente det ikke var så farlig, men jm sa fy-fy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå