Gå til innhold

Hva er egentlig "greit" å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er støttekontakt for 3 gutter på 10-11 år og stemor for en gutt på 12, så hverdagen min krever litt aktivisering til tider. Men nå har jeg begynt å lure litt på hva jeg kanskje ikke bør delta så mye på etterhvert.

Hadde et innlegg her hvor jeg forsto at jeg ble nedstemt på å tro jeg skulle kjøre go-kart, men hva tror dere om aktiviteter som:

bowling (er det f.eks å regne som tungt?),

aking på kjelke/rumpeakebrett,

sklier (i lekeland osv),

trampoline (vet det sies man ikke skal hoppe, men hvorfor?),

fotball o.l.?

Har fått med meg at svømming er bra, men hva da med å hoppe fra stupebrettet? Blir litt smågal av alt jeg har lyst til, men ikke tør jeg...

Alle innspill på lurt/ikke lurt mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bowling er helt greit. Fotball er veldig risikabelt dersom du får en hard ball i magen (men vet det er en del som sparker til de er ca 3 mnd på vei).... Sklier vil jeg tro er helt greit og aking - hvorfor ikke egentlig???

Du må vel egentlig føle litt på det selv, men ting som kan føre til vonde fall, baller i magen osv er ikke bra. OG dersom du kjenner at det ikke er behagelig når du gjennomfører en aktivitet så gi deg med det!

Skrevet

Du bør ikke gjøre ting som kan innebære en risiko for fall. Tenk om du sklir av akebrettet og lander på magen? Eller rett inn i et tre? Man kan falle av trampolina, lande forkjært på magen osv. Jeg ville ikke dratt på aketur eller hoppet på trampoline. I et lekeland er det fort gjort at noen durer rett inn i deg. Det er ikke meningen å være snusfornuftig, men det er så lite verdt det hvis noe skulle skje! Guttene skjønner nok at du må ta det litt med ro pga babyen i magen.

Er usikker på hopp fra stupebrett - spør i svømmehallen. Bading er jo deilig og gøy uansett.

Gå på kino eller teater

Dra til en besøksgård og se på dyra

Grill pølser i skogen

Dra på hyttetur

Gå på museum (teknisk museum eller andre)

Bak eller lag mat sammen

Skrevet

Takk for innspill :-) Jeg tar fortsatt gjerne i mot flere synspunkter... Og er det noen som vet HVORFOR man ikke skal hoppe? Legen min mente det ikke var så farlig, men jm sa fy-fy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...