Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta eggløsningssprøyte i kveld.

Er på Nordica i København, og skal ta ut egg på torsdag.

Det står ingenting i bruksanvisninger hvor sprøyten skal settes, så da er jeg veldig usikker.....

Har tatt Orgalutran nå i 5 dager, og i den bruksanvisningen sto det at det skulle taes i låret..

Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg.

Den skal settes subcutant..dvs. i huden, ikke i muskelen. Jeg setter den alltid i magen, det er det beste. Klyper meg godt i fettet..og stikker rett inn, da kjenner jeg nesten ingen ting.

Lykke til

Skrevet

hei

jeg satt den i magen, fikk beskjed om å gjøre det av sykepleieren

Skrevet

Jeg setter både ovitrelle og orgalutran nedenfor/ved siden av navlen.

Skrevet

jeg fikk o beskjed om å sette den i magen av legen

Skrevet

Sett den i magen du, det er det mest normale såvidt jeg hvet. gjør som entene sier så går det så bra, litt på samme måte som med Puregon, dersom du har tatt det.

Skrevet

Jeg har brukt Menopur, Orgalutran og Ovitrelle og satte alle i magen.

Fikk beskjed om dette både av Riksen og av apoteket.

Lykke til !!!

Skrevet

Heia!

Tok første Orgalutran sprøyte nå i kveld....satte den i magen. Trudde den sku det..,leser nå at den helst sku i låret.

Skal også til Nordica når jeg er klar.

Er man det når man har tatt Orgalutran i 5 dager? skal man evt. bruke det flere dager? Kan man gå på gonal lenge etter man er ferdig med Orgalutran? hvis man ikke er klar ennå (eggene er store nok) Ble mange spørs. Men trur ikke jeg skjønner helt hvordan dette fungerer.

håper du kan svare meg..

Startet med først sprøyte for 8 dager siden....brukte du de mange dager før du fikk reise?

Hvordan er formen din? Jeg kjenner det er ubehag i magen,uvel og hodepine.

Ønsker deg masse lykke til!!!

Skrevet

Hei skytten!

jeg fikk svar i fra Lindberg på Nordica i går kveld, og det var tydeligvis ikke så nøye hvor den ble satt. Både mage og lår var greit.

Det varierer hvor lenge man må gå på hormonene, jeg fikk også Orgalutran for 5 dager, men det hadde ikke behøvd å være nok. Det har med hvordan man responderer på hormonene. Så det er str. på folliklene som avgjør når man er klar.

Jeg hadde egentlig bare en follikel som var på 20mm, resten var på alt i fra 12 til 15 mm. men de mente jeg var klar nå.

Det er Gonal F som gjør at eggene vokser, og Orgalutran skal forhindre eggløsning, så jeg regner med at du må bruke orgalutr.

Formen har egentlig vært ok, litt hodepine, men det har jeg jo ofte ellers også, så vet ikke om det er det som gjør det.

I morgen blir det uttak! Gleder og gruer meg :-)

Skrevet

Hei

Jeg har satt Orgalutran i låret. Fikk beskjed om det på klinikken da jeg var med i et verdensomspennende forskningsprosjekt.

Når jeg har stått på Cetrotide (som er det samme som Orgalutran) har jeg fått beskjed om å sette den i magen (vanlig kortregime)

Så den kan settes begge steder, det viktigste er at den settes sc (under huden).

Ovitrelle har jeg bestandig fått beskjed om å sette i magen!!

Lykke til med uttak :o)

Skrevet

Heia bollibompa!

Tusen takk for svar,ble litt klokere ja :)

Er øm i bryster,er det normalt? Er vist veldig bekymret.... Håper det ikke er egg løsning jeg har..?

Heldig du er som er kommet så langt,håper du mailer underveis og forteller hvordan det går med deg:)

Lykke lykke til i morgen!

Gode klemmer fra Norge :)

Skrevet

Øm i brystene! Å ja, de er som noen sprengte ballonger.

Hadde planer om å kjøpe meg nytt undertøy nå når jeg er i Køben.....men det dropper jeg fint! Ikke morro med disse muggene. Og nå er magen så oppblåst i tillegg at her tror jeg det heller blir fokus på å finne meg en ny veske......

Forhåpentligvis har jeg ikke behov for annet enn mamma-klær og amme-bh framover :-)

Tok ut egg i dag, og det var vondt. Mye verre enn de 3 gangene jeg tok ut på St.Olavs. og jeg har hatt skikkelig vondt etter dette......håper bare det går over til i morgen, for nå har vi vært på hotellrommet i hele dag. Kjeder meg :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...