Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 De siste dagene har mengden utflod økt veldig, etter endt dag er truseinnleggen fullt. Det har en gulig farge og lukter ikke bra. Nå dusjet jeg igår morges og idag tidlig når jeg tok nesen under dynen fordi det var litt kaldt på soverommet kjente jeg odøren. Merkelig lukt aldri hatt det sann før.... Noen som vet hva det kan være, eller er det bare normalt?? Uke 37...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Jeg har luktet annerledes der nede ei god stund nå... håper virkelig min lukt kommer tilbake:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Har også hatt det slik en stund.. Ikke behagelig i det hele tatt.. Lurte på om det kan være litt sopp kanskje...Så kommer til å ta en kur..Satse på det blir bedre da.. Å truseinnlegg er et must..ellers må jeg jo bytte trusa 2 ganger om dagen...isj..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 Huff, det der kjenner jeg igjen! Jeg har vært mye plaget med bakteriell vaginose, noe skikkelig dritt! Men de tablettene en får mot det, Flagyl, gis ikke i graviditeten. Sjekk lommelegen.no, lesl litt om det der. Viss du leser symptomene så vet du straks om det er dette du har fått eller ei.
musemor... Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Du har tydeligvis en eller annen ubalanse i bakteriefloraen din. Jeg ville ha dratt til lege for å finne ut hva det er. Er antageligvis en ufarlig sopp-infeksjon. men KAN jo være noe annet. Har blitt litt føre var etter å ha mistet midt i svangerskapet pga infeksjon i livmoren, begynte med kraftig utflod, som riktignok ble grønnlig etterhvert, men hadde unngått abort hvis jeg sjekket i tide. Det koster jo så lite med et lege besøk!!! Kan jo uansett være greit å bli kvitt det, uansett hva det er, før fødsel!
VeslePhreaken Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Jeg hadde dette for noen uker siden.. Fikk vaginale stikkpille (dalacin) mot bakteriell vaginose, Gardnerella.. Utfloden lukter nesten som råtten fisk til tider Disse stikkpillene kan trygt brukes i 3 trimester.. Og de skal taes i tre dager.. Kom deg til legen du.. Klippet: Hos gravide er det vist at bakteriell vaginose øker risikoen for tidlig vannavgang og for tidlig fødsel hos kvinner som tidligere har født for tidlig. Disse skal behandles. Bakteriell vaginose uten symptomer hos gravide uten risikofaktorer for fortidlig fødsel påvirker ikke forløp eller utfall av svangerskapet, og disse kvinnene behøver ikke behandling. Metronidazol skal helst ikke brukes under første del av graviditeten. Et annet antibiotikum, klindamycin (eks. Dalacin), kan brukes til lokalbehandling i skjeden dersom det blir nødvendig å behandle under svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå