Gå til innhold

Hvordan overtale samboern om å få et barn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk. Jeg er så babysjuk om dagen. Hjelper jo ikke noe at ei på jobben viser frem det nydelige barnebarnet sitt på 4 mndr heller. Hehe.

Samboern har sagt at vi kan snakke om å få en til, men ikke når... Åååååh. Og han blir jo ikke akkurat yngre heller. Selv om jeg fortsatt har maaaaange år på meg, så er det jo han jeg vil ha flere barn med.

Er det noen som har noen gode idèer/argumenter jeg kan bruke? Savner virkelig å ha en liten en, nå som godgutten vår allerede er over 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..min satte opp bedende øyne og frista med at det er jo så koselig med baby da..og nå sitter jeg her med ei på 9mnd...funka for ham..og han prøver å overtale meg til å få enda et ( blir i så fall nr 4)..men jeg kniper igjen ei stund til.

Et godt argument er greit at de er nogen lunde samla i alder...

Skrevet

At det er greit for gutte din å få søsken nå? Da kan de kanskje ha litt glede av hverandre som lekekamerater. Minsten vår er 3 år, og vi føler at 3 mann bør komme om ikke så lenge:)

Lokke med masse sex i prøveperioden?

Skrevet

Hehe.

Ja, greit å ha noenlunde liten aldersforskjell mellom dem. Godgutten har en storebror (fra samboers første ekteskap), men han er 18 år eldre enn ham, så jeg føler de ikke har samme glede av hverandre siden det er så stor aldersforskjell.

Skrevet

Vel, her ville sambo vente. Men jeg sa at jeg ville bli ferdig med svangerskap og spedbarnstiden. Dessuten elsker han å være på sjøen i 2 uker hver sommer. Sa da at det er sikkert kjedelig for enebarnet å være på båt i 2 uker uten noen å leke med, da var han kjapp med å ombestemme seg...hehe. Sambo var vel litt redd for å bli 2-barns far, han hadde lyst men det skremte han nok litt. Nå sier han at han er glad for at de blir såpass tette : )

Har alltid sagt at hvis jeg skal ha barn, så skal jeg være ferdig med svangerskap innen jeg er 30 år, rekker akkurat å bli 30 før babyen i magen kommer.

Skrevet

Hehe.. mitt beste overtalelesargument var masse sex i prøveperioden :o)

Skrevet

Sex er jo et godt argument. Blir kanskje litt for sjeldent her i huset...

Skrevet

Hei.

Da jeg ønsket meg min første, sambo har ei datter fra før, så ble vi enige om å bruke se hva som skjer metoden.

Så jeg gav ham en Pulekalender ( i stedenfor julekalender) og du kan tro han ble fornøyd..

Nå er det en stund igjen til jul, men det er ingen hindring i å være kreativ med tanke på all morroa man kan ha i prosessen "lage barn"!

Skrevet

He,he. hvor kjøpte du den "pulekalenderen"? Eller laget du den selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...