mamica Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Er i 19. uke og var på ordinær UL på Ullevål i går. Jordmor sier at alt ser bra ut "så langt hun kan se". Denne siste delen irriterer og bekymrer meg, er det sånn de sier til alle for å gradere seg selv eller?Jeg vet jeg bekymrer meg for ingenting, men allikevel...
callmebecka Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Det er slik endel helsepersonell har for vane å ordlegge seg, desverre! Ta det for all del ikke personlig!!! Det er vel en del gardering, en del realitetsorientering, og en del dårlige sosiale antenner. Forrige svangerskapet mitt ble ansett som et risikosvangerskap, ble lagt inn på Ullevål i uke 20 med daglige UL. Etter en stund skulle jeg skrives ut, siste UL ble tatt og legen sa: her ser alt helt strålende ut, men det er jo det som er så spennende, vi VET jo ikke før barnet er ute! Kunne slått til ham der og da hadde jeg ikke vært altfor pent oppdratt!
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Det sa legen som jeg var på ultralyd også . Kom derifra idag. Det irriterer meg også litt. Men er nok ikke noe å bekymre seg over, i og med de ikke har noe å påpeke som er galt.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 5. februar 2008 #4 Skrevet 5. februar 2008 akkurat det sa ho som tok min UL også, jeg og skvatt litt til. Men de helgarderer seg sikkert. Kan jo hende det har kommet tilbake noen som har sagt "men du sa jo alt var bra" og at noe har skjedd.... Vi får håpe det er bra hele veien
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. februar 2008 #5 Skrevet 5. februar 2008 Ikke alt kan oppdages på UL desverre. Derfor skjønner jeg godt at noen sier dette. Det finnes mange eksempler på at leger har sett og sett, og ikke funnet noe galt med babyen. Så har det senere vist seg at det likevel var noe galt. (Sønnen min er jo et godt eksempel der da). Trøst dere med at det etter all sannsynlighet ikke er noe galt. Hvis de ikke ser noe på ordinær UL er sjansen veldig liten for at det er noe galt.. =)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 jeg tok også ultralyd på ullevål, og de sa akkurat det samme til meg, og de sa også at hvis de hadde oppdaget noen feil, hadde de sagt det med en gang, så tror ikke du trenger bekymre deg=)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #7 Skrevet 5. februar 2008 Mange måter å si en ting på. Poenget er at de ikke kan garantere at alt er bra, selv med ul.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #8 Skrevet 5. februar 2008 dette sa de til meg også,og hun som var med meg spurte om hva det innebar... å svaret vi fikk var så enkelt at dette er noe de sier,for det er ting de ikke nødvendigvis ser... de største forskjeller ser de,men små ting er ikke bestandig så enkle å oppdage.... dette er for at ingen skal ha lovet deg at din sønn eller datter er frisk mens den ligger der inne og kommer ut med en feil alikavell....
Mullemor Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Sier ikke alle det, da? Er jo nokså logisk, de sjekker det de kan, men samtidig advarer deg om at det er ikke alt man kan se på ul. Er jo bedre å det enn at man får fullstendig sjokk dersom det plutselig viser seg at noe er galt på et seinere tidspunkt, og da tenke tilbake til - men legen sa jo at alt var bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå