Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette pga sykdom.

Problemet er at jenta vår ikke vil ta flaske.. Hun er 4 mnd. Vi har prøvd det meste..

Når hun er sulten, før hun skal sove, etter at hun har sovet, når hun er blid, når hun er trøtt. Mannen min har forsøkt til ingen nytte. Jeg har pumpet og forsøkt mm på flaske for å sjekke om hun kanskje ikke liker smaken av mme.. Neida, hun ligger og tygger på flasketuten. Det går greit en liten stund, men når hun er lei begynner hun å vri hodet vekk.

Nå begynner det å haste litt. Er det noen som har gode råd?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kommer til å ta den når hun må. Jeg kunne ikke amme i en periode på 2 uker da mellomste var 8-10 uker og han tok i utgangspunktet absolutt ikke flaske, men han måtte jo bare tilslutt. Samme med mini når jeg skulle ut i praksis da han var 4 mnd, han måtte jo bare drikke av flasken når han ble tørst og sulten nok. Men konkrete ting som funket litt her med mini var å ta litt sukker i mme i starten (var faktisk HS som foreslo dette), ca 1 ts i et par dager og så tar du mindre og mindre i og etter en liten uke ikke noe. Og så å gi babyen flaske når hun sitter i vippestolen. Jeg fant ut at litt av grunnen til at mini ikke tok flaske var at når han lå på armen så ville han vri hode mot brystet (både på meg og pappaen) og dermed ble det feil med flasken, men når han satt i vippestol hadde han ikke forventinger om å få pupp, og da gikk det mye bedre å få ham til å sutte på flaskesmokken. Lykke til, det går nok bra skal du se! :-) (ps, nå kan han ligge på armen å få flaske, var bare i en overgangsfase vi måtte bruke vippestolen)

Skrevet

Høres lurt ut med sukker i mme. Det skal jeg prøve etterpå.

Takk for godt råd:-)

Skrevet

De siste månedene har sønnen min også vært slik, nekter å ta flaske, bare tygger på flaskesmokken. Prøvde sånn tute-kopp men det funket heller ikke. Men så fant vi noe som endelig funket! Du vet sånn imsdal flaske med spesiell drikketut (sånn du kan dra ut for å åpne og trykke inn for å lukke)? Den drikker han av som bare det!!! Han søler jo endel, men får i seg melka i alle fall. Nå er jo han eldre enn din da, han er 8 mnd, men det er verdt ett forsøk. Hvis ikke det funker, kan du kanskje prøve å helle i henne melk fra kopp. Håper du finner noe som funker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...