Gå til innhold

Rensing/vask av lammeskinnspose - alternativer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eldre lammeskinnspose, sist brukt av søskenbarna mine for ganske mange år siden (på 80-tallet). Hadde tenkt å bruke denne, og moren min tok den med for å få den renset. Hun fikk da beskjed om at det var stor fare for at fargen fra cordfløyelen på utsiden av posen farget av på ullen, og at rensing slik sett måtte gjøres på egen risiko, og at det ville bli uforholdsmessig dyrt...

Har veldig lyst til å bruke denne posen, og lurer på om noen har erfaringer med rensing av tilsvarende poser, eller om det finnes alternative måter å få rengjort dem på?

Takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg renset lammeskinnsposen da førstemann ble født, den har rød cordfløyel utenpå. Farget ikke av. Ikke nevnte de at det kunne skje heller. Skal levere den inn igjen nå før nestemann kommer.

Skrevet

Hvilken farge er det på posen??

Jg har en i mørk brun som jeg nettop har renset.

Gikk kjempe bra,helt fin og kostet 500 kr

Skrevet

Posen er rød, så farger den av blir alt nydelig rosa! :)

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at rensing ble gjort på eget ansvar, men det gikk helt fint. Er jo mange 20-30 år gamle lammeskinnsposer som har blitt lagret på forskjellig vis rundt omkring, og lammeskinn er jo et "levende" materiale. Så det skjønner jeg godt at renseriene ikke vil ta ansvar for.

Men det er nok rens som er eneste muligheten din, så om du vil bruke posen, må du ta sjansen!

Skrevet

Ok, tusen takk for svar - da får vi kanskje bare hoppe i det og krysse fingrene for at det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...