Gå til innhold

Når kan man starte med tripp-trapp...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har aldri likt å ligge, han vil opp og se. Når han ligger leker han såvidt med noen leker, men så begynner han å kjede seg. Når jeg har gitt ham mat, har jeg hatt ham i vippestol, men i det siste har han begynt å kave seg ut av den. Spenner kroppen i bue, og aker seg ut av den. Hvis jeg bruker selene, blir han gal...

I går kjøpte jeg tripp-trapp stolen til Stokke, med ekstra tilbehør, for å tilpasse den med støtte i rygg og rundt beina... Kan han sitte litt i den når han får mat, eller er det for tidlig...? Hadde ikke vurdert dette dersom han ikke hadde vært så innmari urolig i vippestolen. Han er 5 måneder...

Ikke kom med advarsler og skrekkeksempler på invaliditet og forsinket utvikling... Jeg gjør ikke dette fordi jeg synes det er morsomt, eller ikke tror det er nødvendig, men jeg vil gjerne ha råd om jeg KAN gjøre det...! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med Tripp trapp når lillegutt var 7 mnd, men vet om flere som begynte mye tidligere. De sitter jo veldig støtt i den, og et måltid varer jo ikke kjempelenge. Så lenge som gutten din virker til å sitte greit/godt i den og ikke henger til siden, kan du sikkert ha ham i den under måltider allerede nå. Men jeg ville ikke satt ham der noe utenom måltidene.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Det spørs helt hvor sterk han er. Det anbefales egentlig ikke før de kan sitte selv, og ihvertfall ikke før de er 6-7 måneder. Hvis du skal prøve nå bør du støtte ham godt opp med en pute og bare la ham sitte i max 5 minutter om gangen.

Det er ikke noen andre løsninger da?

hvis han er urolig generellt kan du jo kanskje prøve bæring. feks med BB eller mei tai. Bær ham med hodet ut så han får sett seg om.

Når du mater kan du jo kanskje sette ham i sportsvogn hvis dere har det? Eller evt på fanget til en person og så mater den andre...

Lykke til da, uansett=)

Jeg ville ikke valgt tripp-trapp enda, men det er jo min mening. Det er ditt barn, og du som bestemmer!

Skrevet

HS sa til oss at gutten vår på 6 mnd, godt kunne sitte i tripp-trapp stolen mens han spiste. Men selvfølgelig ikke noe særlig utover det.

Skrevet

Takk for koselige svar!!! :-) Prøvde frokosten i stolen i sted, og han storkoste seg... Han satt der kun når han fikk grøten... Vann og mme fikk han på armen.

Har kjøpt ekstra puter i ryggen, armstøttene og på setet, slik som er laget for disse stolene fra Stokke. Han henger ikke til noen av sidene, og støtter seg selv med den ene armen/hånden. Han er sterk som bare det, har alltid vært det... Men, han sitter jo ikke selv ennå!

Jeg ser det litt an, prøver middagen i denne stolen også, og ser om han sitter like stødig da... Med en gang han begynner å vise tegn til å henge litt tar jeg ham ned.

Pappaen er aldri hjemme til måltidene, (han jobber hele tiden!!!) så jeg får ikke hatt ham på fanget til noen når jeg mater ham. :-) Vi prøvde det forrige helg, men da var han interessert i helt andre ting enn å spise...

BB og sjal brukes også her i huset, spesielt når kvelden nærmer seg, og han blir urolig og trøtt... Han slår seg litt til ro i den, så lenge det skjer noe rundt ham. Så jeg tar ham med på oppdagelsesturer i huset, og spesielt på badet er det spennende, lys og speil!!! :-)

Skrevet

Ja, og på Barnas Hus sto det en oppstilling på hvordan stolene skulle være innstilt, og der startet det på 6 måneder... Men, gutten min er jo bare 5... :-) Likevel, han er stor og sterk... har vel litt å si det også, ikke bare kalenderdager! :-) Og ja, det er KUN spising... :-)

Skrevet

Når han ser ut til å sitte godt i den så hvorfor ikke tenker jeg. Han sitter jo ikke lenge der. Sønnen min på 8 mnd setter seg ikke selv enda han heller og sitter ikke stødig på rompa, men så har vi ikke trent på det heller. De kan jo være stive i ryggen selv om de ikke klarer å sette seg selv enda.

Skrevet

Ja, balanse og muskler er to forskjellige ting... :-)

Skrevet

Jenta vår har sittet i tripp strapp stolen (stokke)når vi spiser middag fra hun var 6 mnd, hun er veldig sterk i kroppen så tror nok det går bra. ALT med måte;)

Vi polstrer godt så hun sitter stødig! Hun trives godt og sitter og slår i bordet ( jeg-vil-ha-mat-slår ), det er så søtt! Så syns hun det er litt stas og sitte og spise sammen med oss da.

Hun sitter max 10-15 min i slengen en gang i døgnet(altså når vi spiser midda sammen alle tre), og jeg tror nok det går bra jeg da.

Hun tripper litt i gåstol og, kanskje 2 ganger pr dag i 4-5 min hvis det er noe jeg MÅ gjøre og hun er utålmodig.

Alt med måte folkens. Jeg orker ikke være hysterisk for alt ting jeg - selv om mange er imot slike ting her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...