2nj♥ Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Noen som har peiling på dette med stamming her?? Jeg har en gutt på 2,5 år som de siste 4 dagene har begynt å stamme eller stotre mye når han snakker. Tidligere har han når han har blitt veldig ivrig bablet litt, men på lørdag begynte han plutselig å stotre masse når han skal si noe. Er dette begynnelsen på stamming eller er det bare en periode i språkutvikling? Igår kveld da han skulle si: God natt til pappaen sin, stotret han slik at han ikke fikk sagt det, og sa til slutt: "Jeg klarer ikke"...... Fikk så vondt av han da stakkars. Lurer også på hvordan man skal forholde seg til det, skal man bare se på at han sliter og vente tålmodig på at han får ut det han vil si eller gir opp, eller skal man hjelpe på noen måte?
Mintbolle Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Dattern min på snart 3 stammer/stotrer også litt i perioder. Det er visst helt normalt har jeg hørt. (En del av språkutviklingen)
2nj♥ Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2008 Ringte og spurte helsesøsteren vår nå (hadde ikke store forhåpninger om noe godt svar da, for det har hun aldri....) og hun kunne ikke si at hun hadde hørt noe om dette, men hun skulle høre med de andre helsesøstrene på helsestasjonen der.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå