Gå til innhold

Kan man bruke kvalmestillende eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt begge deler fra leger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk resept på prostafen av legen når jeg var kvalm... 2 tabletter daglig i et par uker.. han sa dette var et middel som var prøvd ut og hadde lite eller ingen effekt på barnet..

men snakk med din lege evt. jordmor og hør hva de sier.. jeg vet det er forskjell fra lege til..

Skrevet

Postafen kan du fint bruke! :)

Det får du kjøpt reseptfritt på apoteket! :) Men hvis du spør de der inne, så er det ikke sikkert at du får anbefalt noe, dette pga at de ikke har lov til å anbefale noe legemidler til gravide! Da får du beskjed om å snakke med lege, men du kan altså fint bruke det! :)

Skrevet

men på reseptfri kan en bare kjøpe en pakke av gangen, dette pga det er rød trekant på (fikk jeg beskjed av på apoteket..)

så snakk med legen din du.. :) og evt. be om å få resept slik at du kan hente ut to pakker om gangen (er 10 tabletter i en pakke, og de går jo i løpet av 5 dager, kan være plagsomt å måtte springe på apoteket en gang i uka.. er jo ikke sikkert man er i form til det...)

Skrevet

Jeg har brukt postafen etter anbefaling fra legen, og ingefærtabletter som jordmor sa det var helt greit å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...