Gå til innhold

Får ikke min 2 åring til å overgi sengen sin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Min sønn på snart 2 1/2 år neskter å gi slipp på grindsengen vi skal ha til babyen.. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Jeg prøver å si at han som er så stor må ha stor seng, "vil isje" , isje gøy lalla door seng"..Han har lagt der en natt og litt på dagtid men vil ikke mer.. Noen som har tips..????

Har begge sengene stående på rommet.. Vår soverom er rett ved siden av og jeg kan tenke meg om vi flytter inn grindsengen vil han vel sove der.. Hmm.. måtte le av han i går da.. Han ville ikke bli storebror men storesøster.. Ha ha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en "himmel" til den store sengen hans... Gjør sengen til ett lite kryp inn - som ett lite telt.... se på www.ikea.no;

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/rooms/childrens_room/10426/

Den som heter barnslig Boll koster bare kr. 98... ta ham gjerne med til ikea og la ham velge selv :-)

Når det er montert hjemme, legg deg oppi og si at "åååå så koselig det var her i denne senge hytten"

Legg noen favoritt bamser oppi.

Ikke nevn den andre sengen ... ta den inn på rommet deres og ikke snakk mer om den. Om han nevner den - så si at den lille babyen kommer til å bli såååå glad for at han har så snill storebror som "låner" bort sengen sin !

Det funket hos oss i sin tid :-)

Skrevet

Ja, det der er ikke helt enkelt. Vi har også snart en 2åring i huset og vi har kjøpt sengen som hun skal over i. Hun sover fremdeles i sprinkelsengen sin for vi har ikke fått luftet eller kuttet til madrassen som skal være i hennes nye seng. Men det vi skal gjøre når lillebror kommer, er at han skal ligge i kurv frem til han blir ca 3 mnd, og i løpet av den tiden vil jeg tro at jenta vår vil over i sin nye seng (hun virker ikke helt i mot dette nå heller egentlig)

Kanskje det er noe for dere? La han få ligge i den en stund til til han finner ut at han er "stor gutt" av seg selv. Så kan den minste ligge i noe annet så lenge? 2-3 mnd bør jo være god tid for storebror å venne seg til dette?

Vi har bare en flettet tøykurv skrudd fast til et passende bord. I kurven er det lagt ned en utklippet skummadrass og vi har sydd et fint "klede" til kurven. Blir supert :) (tror jeg da...man vet jo aldri med disse 2åringene ;) )

Skrevet

Vår gutt har heldigvis gitt fra seg grindsenga, han er 3 år. Men sier innimellom at han vil ha den lille senga tilbake. Han min fikk for seg at han ikke ville bli storebror men lillesøster... Han får en lillebror.

Kunne det fungert hvis dere plasserte grindsenga et annet sted enn soverommene, og evt sov på rommet hans på madrass, hvrtfall til han sovnet, for så å flytte madrassen lenger og lenger vekk fra hans seng og rom?

Skrevet

Vi byttet sengen til lillegutt for bare et par uker siden, han er 18mnd. Tenkte at det kanskje var litt tidlig, men siden det snart kommer baby trenger jo babyen sprinkelsenga.

Vi prøvde å gjøre det gøy med ny seng, og vise han hvor fint det er å kunne gå inn og ut av senga selv. Dessuten har vi lagd en liten "hule" til han, senga står i en krok med skråtak, og så har jeg hengt opp gardiner på begge kanter, så han sover inne i hulen sin. Det syntes han er veldig fint. Første natta var han litt usikker, men siden har det gått kjempefint og ikke en eneste våkenatt på noen av oss!

Skrevet

Jenta vår på 2,5 år vil heller ikke sove i storsengen, så da har vi funnet ut at vi kjøper en billig seng på Ikea som vi kan ha til babyen i begynelsen. Bytter bare seng når hun vil gi den fra seg og selget Ikea sengen siden.

Må jo kjøpe ny madrass likevel og den billigste sengen der koster bare 355 kr.

Vi kommer ikke til å ta fra henne sengen når hun viser så liten lyst til det. Da kan det være at hun blir sjalu på lillesøster som tar senga hennes.

Skrevet

vær tydelig ovenfor barnet hva som skal skje... vi kjøpte ny seng til tulla vår, pakket bort grindsenga, slik at hun skulle slippe å se at den gikk direkte til babyen. det er glemt når den tid kommer, med en setning til storesøster om at den skal babyen ha å sove i når h*n kommer. lot henne være med på å pakke den sammen, samt legge på nytt sengetrekk å pynt i hennes nye storseng... fungerte supert!!!

Skrevet

et lite billig råd er å kjøpe ei reiseseng som den store kan benytte, det gjorde vertfall vi litt før babyen kom, så hadde begge to babyseng for ei periode til storesøster fann ut ho ville sove i stor seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...