Gå til innhold

svangerskapskurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer her egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du dette "endagskurset" på sykehuset? Isåfall kan jeg svare deg.

Nå er det 2 år siden jeg var på dette kurset da (har ikke vært på kurs denne gangen siden det er samme sykehuset vi skal på)

Dette er hva jeg husker:

Man får omvisning på sykehuset, informasjon om hvordan man ankommer sykehuset når fødselen har startet, hvordan man gjør det med bilen, ser fødselsvideo, jordmor forteller hvordan babyen blir presset gjennom bekkenet. Man får informasjon om hvilke type smertelidringer man kan benytte seg av. Vi fikk se fødestuene og badene. Så hadde vi samtale i plenum. Var ganske ok å gå på dette kurset synes både jeg og mannen min.

Skrevet

Inholdet er som kakebakesøte sier, kan bare tilføye at jeg synes det var veldig bra og nyttig. Veldig betryggende å se hvor man skal føde og å snakke med/stille spørsmål til jordmor. Selv om jeg har endel fødselsangst, så fikk jeg under kurset (i et pittelite øyeblikk :o)) lyst til å føde. Hehe - det gikk over. Men ihvertfall kjempebra kurs.

Skrevet

vi var på svangerskapskurs på jordmorsenteret på cc-vest i oslo. det var 5 ganger à 2 timer. det var veldig bra. vi var litt skeptiske, trodde det bløe mye lev-og-vev lignende snakk, men det var det absolutt ikke. vi gikk igjennom rent fyiologisk hva som skjedde når barnet festet seg, fødsel, sm stillende, fars oppgave, trening før og etter fødsel, amming, hva skjer når man kommer hjem m barnet osv osv. kan virkelig anbefales. også veldig bra å ha gått sammen og fått samme info og virkelig fått følelsen av at dette er vi sammen om!

Skrevet

erd et sånn at man lærer å puste slik man ser på tv? hehe hadde håpet å slippe det egentlig

Skrevet

Ikke noe touch and feel pusting og pesing, kun informasjon om fødselen og faktating. Tror ingen sykehus/jm driver slike kurs, da må du nok søke opp det spesifikt. Lamaze-kurs eller gjennom et yoga-senter e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...