Gå til innhold

Brun uten sol krem - anbefalinger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å friske opp fargen på kroppen litt, men jeg er usikker på hvilken krem som er god. Har dere noen å anbefale? Viktig at det ikke lukter for mye, slik endel av disse kremene har en tendens til å gjøre...

Takker for alle tilbakemeldinger :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Id bare mineral sin er utrolig god. lager en fin jevn farge uten å bli gul. pluss at dn lukter minimalt å er lett å påføre. fås kjøpt på hudpleie salonger:)

Skrevet

Min erfaring er at alle disse kremene lukter fælt!! Ikke nødvendigvis når du har den på, men når den kommer i kontakt med huden og "bruningsprossessen" begynner så synes jeg det lukter helt forj**lig!

Men jeg har en venninne som jobber på hudpleiesalong og hun bruker noen av de litt dyrere variantene. Har aldri kjent lukt av henne, men med en gang jeg prøver selv... ugh!!

Skrevet

Ja, det er nettop derfor jeg søker råd fra dere :o) Vil se fresh ut uten å lukte gørr ;o)

Skrevet

Alle disse kremene lukter fælt. Det er pga av reaksjonen når virkningsstoffet (DHA) begynner å virke. Jeg synes uansett det er best med en fuktighetskrem med brun-uten-sol-effekt (jeg har bare prøvd Dove Summer Glow og er veldig fornøyd) og smører meg om kvelden og dusjer av meg lukten om morgenen. Blir mye mindre skjolder enn når man bruker ordentlig brunutensol-krem. Sengetøyet må dog vaskes oftere når man smører seg om kvelden ...

Skrevet

Huff, den Dove Summer Glow er jo helt forferdelig!! Jeg ville myyye heller kjøpt en ordentlig en på parfymeri eller hudpleier, så kan du blande den med en vanlig bodylotion hvis du er redd for å få skjolder, eller bare vil ha litt "glød".

Jeg liker kjempegodt den til Guerlain (den uten glitter!!!)

Den er kjempegod. Får alltid fin naturlig farge. Den lukter litt med den gang, det gjør jo alle, men den lukter ikke når den har trekt inn i huden.

Skrevet

Bare husk på at det er endel stoffer i brun-uten-sol kremene som ikke er helt gode for gravide. I likhet med alle de kremene som er for oppstramming av huden, cellulitter osv, trenger alle de stoffene som virker, som f.eks koffein inn i huden og påvirker fosteret. Huff, jeg føler at jeg i tillegg til å ha svære, synlige blodårer og 100 kg ekstra begynner å se blå-hvit ut, ikke så lekkert, men det får heller være akkurat i år!

Skrevet

Ja, vær obs på stoffene i kremen under graviditeten. Jeg har tidligere brukt Christian Dior sin på kroppen (finnes med og uten shimmer). Denne er forholdsvis luktfri, men jeg helgarderer meg ved å ta den på på kvelden, og dusjer morgnen etter. Ansiktet brukte jeg Lancôme sin (de har en egen for ansiktet). Denne liker jeg godt ettersom fargen er naturlig og ikke så sterk. Og ikke minst; den er ikke gul.

Husk at det beste resultatet får du hvis du skrubber huden først. Lykke til!

Skrevet

Hadd du kunnet skreve opp navnet på dior og lancome sin?:)

Skrevet

Klart det!:

-Dior Bronze, soin auto-bronzant èclat naturell.

- Lancôme flash bronzer (gele, pumpeflaske).

Skrevet

Takk for svar :o) "være obs på stoffene"... Betyr det at man anbefales å _ikke_ bruke brun uten sol krem? Ny informasjon for meg, men jeg vil selvfølgelig ikke bruke dette om det kan være risikabelt på noen måte.

Skrevet

I følge magasinet "Gravid" skal man være forsiktig med kremer som inneholder koffein (anti-cellulitt) og selvbruningskremer. Disse kan inneholde stoffer som kan virke hormonforstyrrende stoffer for babyen. Det er ikke påvist noe, og norske myndigheter har derfor ikke gått ut å frarådet, men på lik linje som hårfarge mener de som har uttalt seg at det kan være lurt å innta en føre-var-holdning.

Sikkert mange som synes det virker hysterisk, men som du også sier, jeg er ikke villig til å ta en slik risiko og innfinner meg heller med musebrunt hår og blek hud. :)

Skrevet

Kanebo honey glow er bare helt fantastisk. Veldig naturlig farve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...