Gjest Skrevet 5. februar 2008 #1 Skrevet 5. februar 2008 Rett før jul kom bror til meg å sa at de skulle feire hos svigerforeldrene hans dette året.. siden vi var hos svigerforeldrene mine dette året.. slik at vi kunne være sammen neste år.. Men.. jeg har absolutt IKKE lyst til å feire jul sammen med de.. utrolig dårlig kjemi med kona .. og egentlig med bror også.. NÅR kona er der... han er en totalt forandret person... Så har mest lyst til å feire med svigers neste år også.. for da er får vi også feiret sammen med søstra til sambo.. for hun var hos sin svigerfamilie i år.. så egentlig er det bedre for oss å bytte så vi kan feire sammen med henne og familien også.. og heller dra til foreldrene mine neste år.. Det er denne tanta, onkelen og søskenbarna som lillegutt her har noe med også... De andre bryr seg lite om han... Men mest.. jeg har virkelig IKKE lyst til å feire med de.. og når vi aldre sees resten av året.. hvorfor skal vi da brått feire jul sammen?! Er vel bedre å feire sammen med de som vi ser mer i hverdagen og som lillegutt her har kontakt med og tydelig viser glede over å være sammen med...? Hva syns dere...?
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #2 Skrevet 5. februar 2008 Hva sa du når din bror fortalte om hans planer? Det er jo lett å tro at det er en avtale. Har dine foreldre ønsker om at alle skal samles? Det siste hadde jeg tatt hensyn til. Jeg synes ikke det er slemt, men du må nesten snakke med din bror og forklare situasjonen. Ikke at dere har dårlig kjemi:) men noe litt finere. Min bror og hans kone ønsker også at vi alle skal feire jul sammen hos mamma, og jeg er litt ambivalent. Liker dem godt, men ser dem ofte til vanlig siden de er den delen av familien som bor nærmest oss. De har et yngre barn enn oss og det er praktisk for dem med gutta våre som underholdere, men våre vil helst være hos nabobarna. Det blir litt trangt også, og de har så mye og mange rutiner rundt dette barnet at det blir stress for resten. Jeg sa igrunnen til min bror at vi ønsket å være annenhver jul og motsatt av dem pga. plass osv. Han mener plassen ikke er noe problem, så vi får se hva som skjer neste jul. Ikke greit dette.
Gjest Skrevet 5. februar 2008 #3 Skrevet 5. februar 2008 Jeg tror ikke jeg sa noe særlig.. ble litt paff egentlig.. Tror foreldrene mine syns det er greit hvis jeg gjør det egentlig.. for de skjønner meg.. de syns jo ikke det er så koselig å feire jul med dem selv.. Nei, det skal ikke være greit takk for svar forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå