Gå til innhold

Mentolathum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvorfor mentolathum salve ikke kan brukes på "små barn"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan den vel. Smører min sønn på 10mnd under føttene hver gang han hoster jeg. Og da slutter hosten hver gang. Er vel på åpne sår man skal være forsiktig fordi det svir.

Skrevet

Ok. Det står nemlig på salven at den ikke skal brukes "i åpne sår og på små barn", og da tolket jeg det som at den ikke skal brukes på små barn i det hele tatt... Da har jeg kanskje tolket feil...?

Skrevet

Alt med måte sier jeg. Hadde liksom ikke smøret leppene til en nyfødt.

Menthollukten kan sikkert også bli litt sterk for de minste. Men er jo ikke store mengden man bruker.

Skrevet

Du skal ikke bruke det i annsiktet eller en plass der de kan få det på hendene og ta de opp til øynene. Men den er super til å smøre under bena når de er forkjølet eller hoster. Den funker alltid på jenta vår og hun elsker når jeg maserer bena hennes med den.

Skrevet

Jeg fikk tips om å prøve mentolathum i kinnene hennes, fordi hun har så tørr hud. Prøvde en gang, og kinnene var kjempemyke etterpå. Vet du hvilket virkestoff det er som gjør at man må være forsiktig?

Skrevet

Mentol er et uttrekk av peppermynte, og peppermynte kan være giftig i store doser. Peppermynte (unntatt som te) skal derfor ikke brukes av gravide, ammende eller små barn. Hos gravide og ammende så kan det redusere melkeproduksjonen, og hos små barn kan den virke sterk irriterende.

Skrevet

Ok - da vet jeg det! Tusen takk for svar alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...