Gå til innhold

ÅÅ... jeg vil også :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil også holde babyene mine rett etter fødsel :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke det da?

Keisersnitt, eller?

Skrevet

Jeg også kikki!

Har fått to gutter med ks før, begge har vært for stressa/svake til å komme opp. De har ikke pustet selv. Mitt første møte med guttene har skjedd etter en god stund, og de har vært vasket og påkledd. Jeg håper så inderlig jenta er sterk nok til å komme opp til meg. Jeg ga streng beskjed om at uansett så skal jeg se henne før de tar henne bort (de kan jo gå forbi meg med henne slik at jeg får sett henne hvis de må ut og hjelpe med pust).

=)

Skrevet

ååå... huff... så trist... det er jo liksom "meninga" og at du skal få den følelsen når de kommer ut da... og at du skal få dem på brystet...

har hatt for tidlig vannavgang (uke 18) men er i uke 22+5... så det blir prematur uansett mener de og at de blir for svake med en gang de kommer ut... huff... og rett i kuvøse.... huff...

Skrevet

Hei kikki85.

Har lest noen av innleggene dine, godt å se at det går såpass bra med dere! 22+5 er jo veldig bra godt å se at du har kommet såpass langt nå, har vært litt bekymra for deg... :-)

Lykke til!

Skrevet

hei kikki! om jeg kan få spørre deg om noe? Du skriver at du har hatt fortidlig vannavgang.. betyr det at vannet har gått hos deg? Er du da innlagt og babyen vokser fin? Jeg var gravid ifjor og var da 15+3 da vannet mitt gikk, de kunne ikke si hvorfor vannet var gått, det var ingen fødsel på gang.. fikk da beskjed om at jeg måtte føde barnet da det ikke kunne leve uten fostervann.. barnet var i live og hjerte slo og den lille ble født to døgn etter at vannet gikk.. Jeg er så redd for at vannet skal gå denne gangen og (jeg er nå 15+4) men er det mulig at det går uten foster vann? er ikke sikker på om dette er det samme du opplever, men hadde vært greit med svar likevel;)

Lykke til! Synes du er tapper jeg!

Skrevet

tuuuuusen takk tre*tette :)

TOEB:

ja vannet mitt gikk i uke 18, jeg var innlagt en ukes tid og skal være hjemme fram til ca uke 24, men er en del på kontroll på sykehuset ang infeksjoner og ultralyd. og NEI du MÅ ikke føde, det er ditt valg, fostervann produseres hver dag men seff det renner ut igjen... jeg har snakket med mange spesialister og de har sagt at de kan leve med minimalt med fostervann inni magen for de får så mye annen næring gjennom navelstrengen uansett... men problemene oppstår da når de kommer ut for da har de ikke fått trent opp lungene sine som man skal ved hjelp av fostervann... men det er derfor igjen vi har lungemodningsprøyte som kan hjelpe lungene en del før de kommer ut..men det er jo fortsatt komplikasjoner...

satte de igang fødselen? hva gjorde de? hva fortalte de tild deg?

herregud... ble litt sinna når du skriver at legene sier at du MÅ føde?

at dem ikke venta en stund for fostersekken kan lukkes igjen av seg selv.... herregud... kan ikke tenke meg hvordan du har det nå altså...

du er veldig tapper selv må jeg si:) husk : ta det helt med ro!!! uansett..

Skrevet

Ja de sa jeg måtte føde, først ville de til og med at jeg skulle skrive under på en frivillig abort!!!! Men dette var jo ikke noe frivillig.. så jeg nektet, de sa at barnet ikke ville vokse og at selv om det levde og at hjerteslo og det ikke var noe gale med barnet så var alt håp ute.. jeg viste jo ikke noe.. var helt i sjokk så jeg gikk med den lille inni meg i to døgn før de satte meg kunstig igang... fødselen satte seg ikke selv i gang, livmorhalsen min var lang og hadde ikke åpnet seg.. så når jeg leser det som du skriver blir jeg litt sinna selv.. tenk at de løy så mye til meg.. men dersom det skjer denne gang skal jeg tvinge dem til å legge meg inn, slik at jeg får ligge hele tiden frem til jeg skal føde... Jeg så og jordmødrnene på nettet og der var det og en som hadde mistet fostervann, men de sa ikke noe om alt var gått eller bare deler.. og det står ikke noe om nettett om dette, derfor jeg ble så intressert nå jeg så at du skrev dette. TUSEN TAKk for svar. Setter stor pris på det og vet at jeg skal sette foten min ned denne gangen om det skulle skje igjen, jeg håper jo self. at det ikke skjer, men dersom det gjør det så er det jo enda håp:D det letter litt på uroen min. Tusen takk! Og lykke til! Jeg håper alt går bra.. om du har mulighet kunne du holdt meg oppdatert? Ønsker sånn og vite hvordan det går siden vi 'på en måte' har opplevd det samme..

Skrevet

det er det dummeste jeg har hørt!! mine har vokst som vanlig helt sidne vannet har gått... herregud, blir helt lamslått av det du skriver....

Har også lest hørt at hun ene som var med på jordmødrene også mistet fostervannet i uke 15 og det var før deg og hun og ungen klarte seg! Ja du må stå på kravene dine nå... det har skjedd deg en gang før og du skal ha tett oppfølging, spør om alt du lurer på, om det er dumt eller ikke, i begynnelsen fikk jeg en skikkelig drittkjerring som også mente at det ikke var noe håp, men jeg ville ikke høre på dem, de levde og hjerte slo, det er det eneste jeg tenkte på, stå på ditt TOEB.

Noen leger orker ikke eller gidder å ha en "byrde" som oss med risikosvangerskap og derfor kan de si så mye dritt... bare for å "avslutte" og å ha "en pasient mindre"... venter du en eller fler? :)

Skrevet

Jeg venter bare en jeg, ser du skal ha tvillinger (?) så kjekkt da, og at de vokser som vanlig.. Ja etter at jeg hadde sett jordmødrene begynet jeg å lure på om jeg var blitt 'lurt' og det er jeg jo tydeligvis blitt.. Jeg blir sinna altså.. men heldigvis har jeg da en ny liten spire inni meg som vokser godt og har det bra:D så da er det jo nytt håp:D og ny glede:) Jeg har såkalt god oppfølgning da, jeg hår til gynokolog.. men det er liksom ikke så mye mer de kan gjøre dersom noe skjer nå sier de.. en kan liksom bare følge med og det som skjer, det skjer.. så ja.. en er jo likelangt... men neste gang jeg skal til legen om to uker skal jeg spørre skikkelig ut om dette her med fostervann altså... han får bare svare! og jeg vil at det skal stå i papirene mine at jeg ikke vil ha abort om vannet går! Tusen takk for hjelpen! Har forresten sendt deg en melding og på profilen din, håper det er ok;)

Skrevet

ja skal ha tvillinger:) var hos spesialist i dag... får jo vite nye ting hele tiden... huff... bare til gyneokolog, ikke sykehus? ¨så rart... har lest at de som tidligerer har hatt risikosvangerskap skal ha ekstra oppfølging på sykehus... ja stå på ditt :) dette skal vi klare vettu :)

Skrevet

så kjekkt, hadde vært kjekkt med tvillinger, så blir en liksom ferdig med det, om en skal bare ha to da. Tror dette blir den ene på oss, jeg klarer ikke psykisk en til graviditet.. noen er bare litt svakere enn andre.. leser jo at noen har mistet både en, to og tre ganger tidligere... men forrige gang ble slik traumatisk for meg at jeg sliter litt nå.. Jeg måtte be om å få gå til gynokolog.. ikke noe sykehus her nei.. det er flere som har reagert på det, men jeg vet ikke hva jeg har rett på.. men det går greit å gå til han jeg går til. Han er flink og har UL-appart og har jobbet på sykehuset tidligere..

Dette klarer vi ja! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...